< Tilbake til oversikten

Noen som har erfaring med wii fit?

Håp_80 sa for siden:

Er det noen som har erfaring med wii fit her inne?

Er det god trening?

Lucky sa for siden:

Hei!
Vel...det kommer vel an på hva du legger i god trening. Det er mange styrke og balanseøvelser som kan være nyttige, men jeg liker best øvelser med litt fart i. Det er bare en step-øvelse i noen ulike varianter som minner om litt type dansematte i veldig enkel utgave. Ellers er det endel artige småspill som å hoppe på ski, balansere på brettet slik at noen kuler kommer i riktig hull, rocke med rockering osv. Men jeg må vel si at det ikke er det største utvalget og er man normalt trent blir man vel ikke akkurat svett i større grad. Det er jo også en vekt som veier deg når du går på brettet og du kan velge å sette opp mål. Dette kan jo være motiverende. Selv om det ikke akkurat er verdens beste trening er det ihvertfall morsom trening....:)

Gerd sa for siden:

Fikk den til jul selv jeg :D

Om ikke det er harde treningen, så er det i vertfall morsomt :D Lattermuskla mine har trena seg :lol:

Skal nok bruke den ja... Dessuten så er det konkurranseinnstinkt som kommer frem ;)

Håp_80 sa for siden:

Fikk wii fit av mannen til jul:D Forstår det med at det ikke er verdens beste kondis trening, men det er veldig morsomt og så synes jeg at styrke treningen og balanse treningen er veldig bra for en på mitt nivå som ikke kommer seg så mye ut på trening:)

Tusen takk for svar :)

scartz sa for siden:

Kjøp deg dansematte, det er trening det! :D

Håp_80 sa for siden:

Finnes det til Nintendo wii? har ikke mange maskiner å velge mellom liksom....;)

Lucky sa for siden:

Dansematte finnes til Wii.

Håp_80 sa for siden:

Den har jeg ikke sett noe sted, men da vet jeg det :) Får nok bli en stund til den kommer i hus, akkurat nå står ikke det høyest på listen for å si det sånn, eurodiett er ikke billig

scartz sa for siden:

Har du andre konsoller? Jeg har dansematte til PS2, og di spillene er ganske billige nå :)

Bjørg sa for siden:

Vi har ps2 og 3 eyetoy-spill til den. Ikke så mye trening for beina, men mye for overkroppen. Selv blir jeg svett dersom jeg går inn for en liten "treningsøkt" samtidig som jeg leker med ungene. Løper og hopper der jeg kan. :p

Kasandra sa for siden:

Til info så heter dansematte-spillet til Wii "Dancing Stage Hottest Party".

niacin74 sa for siden:

Jeg fikk nintendo wii til jul av kona, og nå i januar kjøpte jeg wii-fit og jeg må si at det er knallgøy å bruke den. Både meg og fruen benytter wii til "trene" og konkurrere mot hverandre, samt ikke minst som litt avkobling fra å sitte i sofaen å se på tv eller no lignende. Greit nok at man ikke får supertrening av wii-fit, men for oss som er overvektig er det faktisk god trening. Jo mer man spiller jo mer aktiv er man i forhold til å sitte i ro. Og det er vel litt det dette handler om. Det er lettere å trene når man har det gøy. Selv så blir jeg svett og anpusten hvis jeg kjører noen runder med rockering i kombinasjon med styrkeøvelser i wii-fit. Men jeg bruker også å varme opp på sykkel først. Spiller også med ungene og de synes også det er gøyt. Så spiller man wii-fit en time daglig så er det faktisk bra mosjon, selv om ikke kan sammenligne det med å gå en hard fjelltur (frisk luft) eller å løpe ute i en time osv.... Hvis man ønsker å forbrenne mest mulig fett kan jo man også trene vekter i kombinasjon med litt utholdenhetstrening ( det gir best resultat ) Men jeg må si at jeg synes det er mye gøyere å spille nintendo. Iallefall til jeg blir i litt bedre form mot våren slik at jeg kan supplere med å gå turer i fjellet. :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.