< Tilbake til oversikten

småkaker med smør og valnøtter

Iset sa for siden:

SMÅKAKER MED SMØR OG VALNØTTER: 12 porsjoner, ca 64 gr karbo totalt, 5 gr per kake.

2,25 dl malte valnøtter
1 ss sukkererstatning
3 ss rom (kan sløyfes)
2 egg, skilte
75 gr smør
1 toppet ss proteinpulver
1 dl valnøtter, grovhakkede

Forvarm stekeovnen til 175 grader.
Rør sammen eggeplommene med sukkererstatningen. Pisk eggehvitene stive og sett dem til siden.
Rør sammen alle ingrediensene unntatt de grovhakkede valnøttene, og bland i eggehvitene.
Hell deigen (1 ts om gangen) på en smurt stekeplate, dryss valnøtter på toppen og stek i ca 40 minutter til de er gyldne.

Labella sa for siden:

Så mange gode oppskrifter! :) Er litt "grønn" jeg, så jeg lurer på hva slags proteinpulver du bruker og hvor du kjøper det...

Iset sa for siden:

kjøper det i helsekosten (jobber der så jeg får 30 % rabatt :p ). er litt dyrt, men du har en boks ganske lenge altså! kjøp UTEN smak. det finnes med utrolig mange smaker og. du kan bruke dem som shake og, feks erstatte et måltid med det.
husk å lese bakpå, det finnes nemlig karbopulvere og, og noen av proteinpulverne inneholder for mye karbo.

elian sa for siden:

Kan jeg bruke noe annet i steden for proteinpulver? F.eks soyamel?

Iset sa for siden:

Det vet jeg ikke, men prøv. Jeg prøver ofte ut slike ting, går som regel bra. :p
Tror nok det skal gå med soyamel ja.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.