manikken sa for siden:
Er det noen som vet hvorfor de gikk bort fra
å bruke sukralose som søtning i cola light?
Syntes det smakte svært godt, orker ikke
store mengder av aspartam og acesulfam,
synes det smaker ekkelt og blir sulten av det:mad:
manikken sa for siden:
Er det noen som vet hvorfor de gikk bort fra
å bruke sukralose som søtning i cola light?
Syntes det smakte svært godt, orker ikke
store mengder av aspartam og acesulfam,
synes det smaker ekkelt og blir sulten av det:mad:
Fungirl sa for siden:
Så vidt eg har fått med meg er det pga at salget gikk nedover for kundene likte det best med aspartam.
Carinus sa for siden:
Jeg mener det er sucralose i Cola Zero? Kanskje du liker den bedre. :)
Fungirl sa for siden:
ikke nå lengre, gått tilbake til aspartam på alle sine produkter dessverre :(
manikken sa for siden:
Oki!
Takk for svar. Skjønner ikke at noen faktisk
kan foretrekke aspartamsøtet brus foran sukralose...
Får holde meg til vann:p
jacjan sa for siden:
Jeg for min del drikker kun pepsi max.
Skjønner ikke at noen klarer å drikke cola light og cola zero :)
-n
Susse sa for siden:
Jeg har helt gitt opp brus jeg. Orker ikke aspartam, magen slår helt krøll på seg. Heldigvis har jeg fått sansen for Bris. Greit å ha noe som smaker litt når jeg har lyst på noe godt.
Kitt sa for siden:
Og jeg kan ikke fatte hvordan noen klarer å drikke pepsi max!:confused:
Er det ikke rart hvor forskjellige man er?:p
Kasandra sa for siden:
Og jeg klarer å drikke alt...Zero, Max, Light..hva som helst.......hehe...
så vi er forskjellige ja...:)
Lindabtn sa for siden:
og jeg skjønner ikke at noen klarer å smake forskjell :p Man må kanskje være en cola elsker...
manikken sa for siden:
He, he...
Er ikke akkurat kjenner, men syntes
at cola light med sukralose smakte
friskt og "fruktig", i motsetning til
pepsi max o.l. som er mer emment:p
Lindabtn sa for siden:
MEn ingenting er bedre enn et stort glass vann med masse isbiter og en skive lime :sikle:
manikken sa for siden:
Enig i at vann er best:)
Det stort sett det og Farris det går i her.
Men det er godt med litt brus av og til..:p
Torkil sa for siden:
Hei
Jeg vet det ikke, men jeg antar at The Coca Cola Compagny vet noe vi andre ikke vet.
Også for Sukralose er det en del nbekymringsfulle forskningsrapporter- som for alle kunstige søtningsmidler.
Vennlig Hilsen
Torkil :)
jacjan sa for siden:
Jepp smak er noe man ikke kan diskutere :)
Jeg tror forsåvidt jeg kommer til å handle inn et par 5 liter dunker med Olden el.lign.
30,- for 5l er helt ok for vann som faktisk er godt, som man kan ha stående i kjøleskapet i dunken :)
-j
jacjan sa for siden:
Er nok helt sikkert noen økonomiske grunner til at de bytter :)
Store firmaer gjør sjelden endringer med mindre de tjener mer på de :)
Kanskje de begynte å selge vesentlig dårligere med sucralose?
-j
Megvel sa for siden:
Her kan den lille miljøforskeren trå til!
Splenda (og søtstoffet i det) er altså et stoff som går fullstendig uendret rett igjennom kroppen til MENNESKER. Problemet er når det da brukes over alt, det går rett i naturen og kloakken. Det er nå funnet i naturen og forskere er bekymret for ALLE stoffer som ikke er biologisk nedbrytbare. Det bygger seg opp og bygger seg opp og før vi vet ordet av det er det en (ny og spennende) svært uønsket effekt av et stoff. Derfor har da Splenda fått en del pepper.
De gode nyhetene er at om ikke hvermannsen bruker Splenda i cola'n sin, så kan de som behøver det av spesielle grunner fremdeles få lov...
Iset sa for siden:
Jeg boikotter sukralose pga. at det er svært lite miljøvennlig. Jeg synes det er skummelt det man mener sukralose gjør med naturen nå, så jeg holder meg konsekvent borte og er sjeleglad produkter med sukralose blir byttet ut nå.
manikken sa for siden:
Hmmmm... Høres ikke bra ut.
Men så får vel alt av søtningstoff mye pepper
av ekspertene? Uansett vil vi jo ikke skade
miljøet, stakkars fisken skal slippe "søtt" hav!!
Uomtvistelig vann som er sunnest,
rett og slett:)
Iset sa for siden:
Det meste av søtningsstoff får pepper ja, men jeg velger heller å bruke søtningsstoffer som KAN skade menneskekroppen i store mengder, enn å bruke midler som skader hele naturen på sikt. Sistnevnte er av mye mer alvorlig karakter.
Ella-A sa for siden:
Nå går jeg helt ut av temaet her og spør: Er det "lov" å drikke farris bris på ketolyse? Står jo ikke noe på flaska. I samme slengen spør jeg om holiday dip. Leste på en annen tråd at det var en av tingene det var lurt å kjøpe inn, men er det lov? Fant ikke noe innholdsfortegnelse på den heller...:p
mofe sa for siden:
Ella-A; ofte lurt å starte ny tråd på ting som er utenfor tråden - da er sjansen også større for at du får flere svar :) Ellers kan du prøve om du finner noe som er skrevet om det før, se søkefunksjonen oppe til høyre, og gå på "utvidet søk" :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.