Hvilken modell har dere?Er dere fornøyd med den,er den enkel og bruke og forstå? Var den verdt pengene?Skal kjøpe en i julegave til meg selv.Men så er det jo noen og velge mellom,og prisene varierer. Den jeg har kikket mest på er modellen BC 532.
Jeg vet ikke om de selger slike avanserte vekter på vanlig elektroforretninger. Men sportsforretninger har vel muligens,har bestilt min fra treningspartner. De har ukestilbud på to typer nå(vart siden før jul da),fikk 23% avslag på den. XXL sport selger også Tanita. Jeg handler nesten alt på nett:o
Fettprosenten som vises på Tanitavekta, er den reell? Her om dagen veide jeg meg. Hadde gått ned ca 300 gram, vann% var det samme og muskel%, men fettprosenten hadde gått litt opp...
Regn med en liten feilmargin. Du vil også merke at dersom vannprosenten din går ned, går fettprosenten opp og motsatt. Jeg prøvde en proff maskin hos Fedon og den viste en fettprosent på 12, mens jeg hjemme på tanitan ligger mellom 7 og 10. Tallene regnes ut fra en tabell som tar for seg gjennomsnitt utifra alder. du vil derfor merke at fysisk alder går opp så fort du fyller år.
Men du er nok på riktig vei :-) Min var også på rundt 20 og kvinner har uansett høyere enn menn. Stolt av min fysiske alder på 16 da, særlig siden jeg fyller 32 i mars :-)
Så Tanita klarer bare å måle vannmengden i kroppen, mens fett og muskler blir beregnet utifra tabell (på hvor mye vann man har i kroppen?) Rettere sagt, hva klarer den egentlig å måle med elektrosignalene??
I prisnippet skal den måle både fett, vann, muskler og bein, men tror ikke en modell til hjemmebruk klarer det med like stor nøyaktighet, siden den påvirkes såpass av vanninnhold i kroppen.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.