< Tilbake til oversikten

Symptomer etter sprekk

Sandy sa for siden:

Hadde en planlagt "sprekk" i går da jeg var ute med min kjære og feiret på Dolly Dimples. Han savner pizza så sårt etter min kostholdsendring. Jeg hadde i alle fall tenkt å nyyyyte litt pizza, (må jo innrømme at jeg savner det litt jeg også) men var flink og holdt meg til 1 stykke og spiste salat til. Altså ingen stor smell, men allikevel hvetemel etc.

Men så er spørsmålet om det var verdt det... Smakte ikke spesielt godt, men det største problemet er magen min. Både i går kveld og nå... Har så vondt i magen og er småkvalm og har alt annet enn matlyst. Det kommer i bølger og er ikke noe godt. MEN jeg er jo usikker på om 1 stykke pizza fører til slike symptomer ELLER om det er mageviruset som herjer... Hva er deres erfaringer etter en sprekk?

Ungmamma87 sa for siden:

Mine erfaringer etter sprekk er veldig dårlig samvittighet. :o

Men jeg må si du var utrolig flink, kun 1 stykke. Det kreves viljestyrke :visemuskl . Jeg vet at diare og magesmerter er noe som går for tiden, hadde det selv i hele går. Men for din del kan det jo være en reaksjon på maten du spiste hvis kroppen ikke er vant med det lengre.

:goodluck:

achillea sa for siden:

Jeg har ved 2 - 3 anledninger de siste 2,5 månedene spist pizza i mangel på annen mat. Har da spist 2 stykker uten at jeg har falt ut av ketose og ingen andre symptomer på at kroppen ikke takler det.

I går spiste jeg en tallerken med risgrøt m/sukrin. Det eneste jeg merket da, var at jeg fikk utrolig høyere utholdenhet på steptreningen etterpå.

matitt sa for siden:

Jeg var ute på reisefot i går, og ble nødt til å spise et par raske karbohydrater, boller og pommes frites, nam :) Ble meget dårlig i magen, kvalm og prompete, hehe. Så jeg tror sikkert at du kan ha reagert på karbene ja! Det var i grunnen greit nok, gir meg enda mer lyst til å holde meg borte fra karbene!

Anitra sa for siden:

Jeg reagerer på karbene. Spiste lussekatter sist lørdag, og det tok 4 dager før magesmertene og kvalmen ga seg. Diare hadde jeg også. Nå er jeg tilbake i ketose, og er helt fin igjen :)

Sandy sa for siden:

Takk for svar! Da vet jeg hva som må til for å få et par dager hjemme fra jobb... (he he) Men tror faktisk at jeg fikk denne magesjauen som har gått i det siste. Det eneste jeg orket tanken på etter 1 1/2 dag uten matlyst var faktisk en brødskive, og det gikk jo bra å spise... merkelig det der.

danish sa for siden:

Det er ikke karbohydratene - men kanskje gluten du reagerer på. Karbohydrater gir ikke mavesmerter, og sjeldent kvalme (med mindre blodsukkeret stiger for mye, eller blir for lavt, som er usannsynelig med en moderat dose).

Det finnes mange rare symptomer etter sprekk. F. eks. at man gror en ny arm.

energibunten sa for siden:

glutenintolerans kan gi sterke magesmerter og diare og vare i 2-3 dager (det det tar å komme helt igjennom systemet). For meg vil hvetemel gi gass og litt mer dogåing... men får ikke vondt i magen. har en unge med glutenintolerans. Noen har mye mer utydelige signaler på sin intolerans.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.