< Tilbake til oversikten

Hjelp, jeg skal på grøtfest!

Karbokarbo sa for siden:

Føler meg så kjip når jeg alltid takker nei til alt med karbohydrater - og trekker til meg så mye oppmerksomhet :( Er det noe jeg kan spise som et alternativ som er lovlig? Det ser så utrooolig teit ut og sitte der med hendene i fanget og smile mens jeg sier "neitakk, jeg spiser ikke jeg skjønner du..." :p

trillian78 sa for siden:

Dette kjenner jeg meg igjen i! FIkk et tips fra Gerd om å spise før man drar på sånne ting, men det er jo ikke søtsuget, karbosuget eller sulten som er problemet... Det er det å sitte der "med henda i fanget" som du sier.

Jeg har løyet på meg hvetemelsallergi nå, og det er kjempeeffektivt mot en del sånne situasjoner. Da er det helt legitimt å holde seg unna kaker og pizza og brød. Men det hjelper jo ikke mot grøt da...

Jeg har sett at det ligger en oppskrift på lavkarborømmegrøt på oppskirftsforumet. Hvis du ikke synes det er alt for kjipt å ta med "egen" mat kunne du kanskje tatt med en porsjon rømmegrøt og litt sukrin til å ha på toppen. Da vil du jo ikke skille deg ut noe særlig blant grøtspiserne.

Karbokarbo sa for siden:

Takk for svar! :) Jeg tenkte å ta med min egen lavkarbo riskrem (cottage cheese og krem) Det er jo hvitt og klumpete det også :D Kanskje ingen legger merke til det..:cool:

Ps. Måtte le da jeg så bildet ditt: MAIKA!!! hihi

trillian78 sa for siden:

Hehe, nei kanskje ikke.. Det ligner jo! Dessuten blir det sikkert første gang du har sittet og spist dessert mens alle de andre spiser middag! Og det mens vi slanker oss :heia:hehe :lol:

Ja! Jeg syns maika var kjempegøy (og litt skummelt) da jeg var liten. Fant et klipp fra serien på youtube, og da holdt jeg på å dette av stolen :lol: Det var ikke mye hightech-barne-tv...

trillian78 sa for siden:

Og forresten: Kos deg på grøtfesten :) !

Torkil sa for siden:

Hei
Grøt kan lages av :

3-4 dl kremfløte
4-6 ss smør, etter smak
2-3 dl vann etter behov
1-1,5 ts Johannesbrødkjernemel
1 ts salt
Rør JBKM ut vannet og bland det med resten under oppvarmning.
God jul
Torkil :)

Karbokarbo sa for siden:

Så gøy! Den oppskriften må jeg prøve! Nå har jeg akkurat fått kjøpt Johannes-mel-saken :D Tusen takk for det og god jul tilbake :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.