Fins det?-har lest om å om igjen at ketose er ketose, og at det ikke spiller noen rolle hav slag farge stixen får så lenge det er utslag,
men jeg lurer nå da likevel, siden jeg ikke har gått ned, stixa mine er aldri noe mer enn på den nest svakeste fargen, kanskje en tanke mørkere enkelte ganger,men den har ALDRI vært lilla..
Noen som tror det kan ha noe å si?
Jeg gikk ned 17.5 kilo på underkant av 6 mnd. og stixen var lyyyyys rosa hele veien :)
Hvorfor er du ikke over 15 karber? Det er faktisk bedre å spiste mellom 15 - 20 karber dagen enn¨å ligge under :ja: Kroppen trenger næringstoffa fra grønnsakene (som skal være hovedkilde for karbene)
Så vidt jeg vet sier fargen på stiksen i tillegg til om man er i ketose om man får i seg nok veske. Mørk lilla = ketose, men for lite veske. Lyyyyyyys lilla = ketose og godt med veske ved siden av.
Ligger på 15 karber fordi jeg syns det er vanskelig å få til mer, igrunn..
Spiser salat til maten minst to ganger pr dag og som regel blomkål eller brokkoli i tillegg.
Men enten jeg spiser 15 eller 18 så nekter jeg å tro at det skal være avgjørende for om man går ned, kanskje det har noe å bety for størrelsen på vekttapet,men ikke fro om man går ned i det hele tatt.
Men takker for svar, betryggende at den ikke trenger bli mørk lilla for at man skal ha gjort det riktig:)
Nille:
1.Jeg har jo blitt rådet til å spise mindre?! -av Torkil..
2. Jeg stresser ikke,men jeg vil ikke leve på denne dietten om den ikke fungerer for kroppen min opplever IKKE de bra sidene som andre forteller om, tvert imot, og når vekttapet uteblir etter tre uker så kalles det å være utålmodig, men er ikke stresset.
Sorry, jeg prøver bare å hjelpe deg på rett spor.... :cool:
Sa han kutt ned på antall karber uten å spørre hvor karbene kom fra eller var han spesifik på hva slags mat du skulle kutte end på ? Eller sa han spis mindre mat punktum ?
Det gjelder å finne balansen mellom type mat, mengde og antall karber, og det vet jeg Torkil er klar over også. Erfaringen her inne viser at om man allerede spiser under 15 karber pr dag så hjelper det skjelden å spise MINDRE om man ikke ser på type/mengde/antall karber i sammenheng. Man kan spise MER mat men mindre karber og/eller mindre mat OG mindre karber, skjønner du hva jeg mener ?
Sa du til ham at du aldri lå over 15 karber pr dag ?
Er du nøye med måling og veiing av hva du spiser ? Slik at du er sikker på at du ikke alllerede spiser mye mindre ?
Det jeg mener med stressign er ikke m.h.t. mat, men at du henger deg opp i fargen på stix og andre ting som ikke egentlig har noen betydning for vekttapet ditt. Jeg skjønner at du er utålmodig.
Det er mulig jeg har misforstått eller oppfattet noe feil (og det beklager jeg om jeg gjør).
Nille:
Åhnei, du må ikke beklage, skjønner jo at du prøver å pense meg over på noe positivt:) Heller MEG som skal beklage at jeg virker litt angressiv, hviket ikke er meningen,men jeg føler meg sså sikker på at siden det ikke har skjedd noe til nå(gikk virkelig inn i dette med optimisme og et håp om dette var det som skulle funke,litt siste utvei for meg nå).
Torkil sa ikke noe spesifikt om å kutte karber, jeg forstod det slik at jeg burde kutte mengden mat,men øke fettmengden.
Jeg er temmelig nøye med veiing ja, ikke alltid jeg veier feks salaten,men det er fordi jeg vet hva pakka med ruccola veier og feks hva en passe stor tomat veier så da går jeg ikke på nøyaktig gram alltid, men veier alt av kjøtt og grønnsaker som blomkål, avocado og alt jeg ikke er vant med å bruke.
Karbohydraten lå jeg nok litt lavt på første uka, ca 12,men har økt dette de siste par ukene.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.