Er det noen som spiser fleskepølse her inne? Husker godt jeg spiste dette som liten jentunge, og har nå tatt opp dette pålegget fra barndommen.
Inneholder: Svinekjøtt (37%), flesk, salt, løk, nellik og pepper.
Protein 10,5 g * Fett 51 g * Karbohydrater 0,5 g
Er det mulig? Ikke noe tilsetningsstoffer, sukker eller glutamat? Og riktig god fordeling av fett/protein/karbo!! :eek: :D :heia: Hurra for fleskepølsa!
god gammel tradisjonell mat som både har standard på oppskrift og som holder seg selv om det ikke er tilsetninger. kuult. Tror at sylte og er bra på den fronten med kjøtt og spekk som hovedingrediens
Syntes den røkte er best - på ristet INGI`s rundstykker laget uten splenda og kardemomme.
Sylte lages superenkelt ved å ta den benfrie delen av ribba, krydre, rulle, binde og trekke i et par timer. Avkjøl og legg i press natta over - og så spis:D
Barndom.... far som serverte fleskepølse med sennep på skiva.. har aldri glemt.... yummi.. får lage meg et lavkarbobrød og "skeie" ut i helgen... :D:D:D
Tror det blir noen lapper eller et brød her i gården også... Synes også den røkte er best. Fleskepølse er litt sånn "mimre-mat" - eller "mat-man-spiste-når-man-var-liten". Som rullekake eller fiskeboller i karrisaus. :lol:
Lollypop brød står i ovnen. Ny innkjøpt fleskepøle i kjøleskapet. Har ikke spist fleskepølse siden første gangen jeg var gravid. Altså 10 år siden!! Gleder meg
I Innbygda er det vel ikke stort mer enn tre fire dagligvarehandler, og de er mye større enn de lokale dagligvarene rundt i bydelene i Oslo Sentrum. Så utvalget er deretter.
Jeg har f.eks igen å se en butikk som er like velassortert som Gløtvold Handel (om du har vært der) i sentrumsområdene av Oslo ;)
Photo, den fleskepølsa er vanskelig å se i butikkhyllene. Tydeligvis ikke så populær matvare lenger :) Jeg må alltid lete godt for å finne den, og den står som regel i øverste hylle ved kjøttpåleggene.
Ja, du har vel rett i det:lol: Jeg fikk sjokk da jeg gikk inn på kiwi på ullevål, hjelpes, de hadde jo IKKE noe liksom. Gløtvold handel er et funn:lol:
jeg handler nesten aldri i sentrum, bare på de litt ute i "forstaden" :)
Photo, hvis du vil ha en rema med bedre utvalg enn den på Løkka (som kanskje er historiens mest elendige butikk....) så ta turen opp på oversida av Ring 2. Den på Torshov er faktisk veldig bra. Var nærbutikken min i nesten 7 år :ja:
Ja, er filleonkern min som driver den. Makan til butikk skal man lete lenge etter :D
Og hver gang jeg skal hjem og sender mine "rare" handlelister til mamma, så har de aldri problemer med å ta inn ting, også helsekost og apotekvarer ;)
Nå har jeg omtrent seks sju dagligvarer rundt meg, så jeg tviler på at jeg gidder å dra opp til Torshov for å handle, altså :p
Finner som regel det jeg trenger her.
oopsie roll med meierismør og fleskepølse... namnamnam
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.