< Tilbake til oversikten

Sjokoladehjelp

kiril sa for siden:

jeg ser på en sjokolade på nett som heter Chocolite Crispy Caramel , Tillverkare: Healthsmart Foods, Inc

der står det

Produktbeskrivning:

Passer fint for alle dietter som Atkins, Weight Watchers og South Beach. Bare 60 kalorier per pakke (2 stk), 2g fett, 6g fiber, netto kolhydrater 1g.
Næringsinnhold:
1 stk (12g), per pakke 2 stk: per servering 30 kalorier, kalorier fra fett 18, totalt 2g fett, flermettet fett 1 g, trans fet 0g, kolestrol 1mg, natrium 40gm, total kolhydrater 8g, fiber 6g, sockeralkoholer 1g, protein 1g, vitamin A, Vitamin C, kalsium, jern.

först står det at det abre er 1 gr karbo og etterpå 8 gr....

hva mener di med det???

kan det väre at det er en amerikansk sjokolade og at fibrene skal trekkes i fra???

Sandy sa for siden:

Er det ikke sånn at man kan trekke fra sukkeralkoholer OG fiber da? Det blir i alle fall 1 gr kg netto... (men er usikker på fiber altså. Mener jeg har lest det her inne et sted.)

Photobscura sa for siden:

På norske matvarer er fiber alt trukket fra. Sukkeralkoholer trekkes fra, ja, ikke sukkerarter :)

matitt sa for siden:

Men er det noen som vet om det ikke er bedre å spise litt 86 % sjokolade i stedet for denne sukkerfrie? Eller vil det bli for sterk kost for blodsukkeret, og jeg blir kastet ut av ketose i rekordfart? Synes liksom det er bedre å spise litt av den, blir ikke så oppblåst av den!

Photobscura sa for siden:

Om jeg først spiser sjokolade, så pleier jeg å kjøpe Max Havelaar eller Black and Greens med rårørssukker, og spiser en rute eller to. Heller det en å få ødelagt nattesøvnen i to dager med maltitolsjokolade.
Noen av kh kommer også fra kakaoen, så alt er ikke sukker.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.