Jeg vet ikke om det finnes en slik tråd fra før av, visste ikke helt hva jeg skulle søke på... :o
Jeg er fersk på ketose og så langt har det vært enkelt bestemme maten selv. Men nå skal jeg skal reise bort, og har ikke tilgang til kjøkken. Er litt usikker på hva jeg skal spise "on the go", og når jeg f.eks sitter på café/restaurant.
Skjønner jo at det spørs fullstendig på menyen på de respektive uteplassene, men noen generelle tips hadde vært fantastisk!
Egg & bacon har de jo ofte på plasser heldigvis. Er usikker på hvor mye salat man kan spise, og hvilke grønnsaker i salaten som bør ligge igjen.
Nå for tiden kan det jo bli lange dager med julegaveshopping uten at man har mulighet til å ha med matpakke. Om dere er på farta og trenger et kjapt måltid, hva kjøper dere da?
Jeg spiser ute på restaurant flere ganger i uken - og jeg har ennå ikke vært en plass hvor de ikke tilpasser menyen etter mine ønsker.
Det er bare å si i fra - jeg sier at jeg har allergi og blir syk dersom de jukser:D
Jeg sier at jeg skal ha rent kjøtt eller fisk, sauser uten mel og ekstra grønnsaker i stedet for poteter.
Min erfaring er at de fleste ønsker å yte service - det er bare å si i fra.
Lykke til!
Jeg pleier å spise mye før jeg går ut jeg. Jeg spiser ikke så ofte som før, og spiser jeg et solid måltid før jeg går ut holder det lenge.
Og er det helt krise har jeg hørt noen som spiser hamburger, og kaster brødet.
Jeg har aldri prøvd.. (men vær litt obs på grønnsaker på hamburgeren, mais er det mye kh i og noe kh vil det være i drssingen som er på)
Takk for gode svar! :)
Jeg skal manne meg opp og utfordre servitørene på café og restaurant. Jeg føler meg alltid så teit når jeg "krever" noe, men LilleM0r har jo helt rett, de fleste ønsker jo å yte service.
Og så må jeg bare få noen til å geleide meg med makt forbi sushi-restaurantene. :D
Ble plutselig så vanskelig når man ikke har tilgang til kjøkken og må spise alle måltider ute mens man farter.
Hvordan er det med sånne typiske 7-11 ostepølser med bacon? Om jeg pælmer brød/lompei søpla selvsagt. :)
Jeg spiser kyllingsalat på mc'donalds uten krutonger og dressing, eller hvis jeg går på cafe eller lignende så serverer de som regel salat. Spiser ofte salat med kylling og bacon eller gresk salat.
Faren min gikk på denne dieten før og han fortalte at han ofte kjøpte salat på mc og en QP i tilegg som han hadde i salaten (uten brøden)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.