< Tilbake til oversikten

Jeg siterer fra Fitnes magasin ang for lite karbo i kosten

elian sa for siden:

"At eta extremt lite kolhydrater under langre tid kan øka inflammationerna i kroppen, hvilket leder til en rad negative effekter på halsan. En del studier tyder på att risken før benskørhet økar, samtidigt som traningsgnisten minskar. Hjarnan får dessutom før lite och fel sorts bransle, hvilket gør at den fungerar samre med minskad mental kapacitet. Efter som kroppen stravar efter at hela tiden høja blodsockret, stiger stresshormonerna hvilket kan leda til exempelvis nedbrytning av muskelmassa. Detta er bara et urval av de problem som en lågkolhydratkost kan leda til.

Ja hva skal vi tro....?? :confused: :eek:

Gracella sa for siden:

Tja, jeg har i alle fall ikke sett noe til at muskelmassen har blitt mindre. Nå kan det jo være at min Tanitavekt viser helt feil... og den andre Tanitavekten som jeg har prøvd. Folk som har studert dette vet vel best, he, he.

Benskjørhet har vi vel verdensrekord på her i Norge (+ Norden??) og det kan da umulig skyldes vårt utpregede lavkarbokosthold??

Alyssa sa for siden:

At de ikke aner hva de prater om. :cool:

Dette er jo helt motsatt av hva de fleste her inne opplever, av hva jeg har lest i bla. "Bedre uten brød", og av hva jeg synes virker logisk.
Nei, dette tror jeg ikke noe på :)

danish sa for siden:

Bare tøv.

F. eks. er det beviselig at lavkarbo-folk har normalt (eller supernormalt) blodsukker. Dette er fordi kroppen bruker palmitinsyre (som finnes i mettet fett, som finnes i ribbefett og smør) til å lage insulinresistens. Vanligvis er insulinresistens jævlig, men her er det bra. Vi har lite karbohydrater, og må dermed spare på dem (hjernen liker sukker). Da kan vi ikke la dem gå inn i muskel. Derfor propper kroppen musklene full med palmitinsyre, og forhindrer dermed kronisk lavt blodsukker.

Nille sa for siden:

Jeg sier alltid at folk må tro hva de vil.

Men min personlige mening er at vi her inne skal slutte å la oss stresse og påvirke av slike dårlige artikler skrevet av kunnskapsløse journalister.

Du og jeg har spist lavkarbo så lenge Elian at vi hadde vært døde for lenge siden om alt det de skriver er sant.

Jeg stiller gjerne opp med 50 av mine jevnaldrende som spiser "normalt". Lar gjerne folk ta en nøye kikk på hud & hår + ta de tester og blodprøver de ønsker.

Og så kan de utfordres til å gjette alder og hvem som er yngst.....

Hvem tror DU vinner Elian ?:p

elian sa for siden:

du :d

Runegutt sa for siden:

Stort sett har vel allverdens "kostholdsnisser" brukt masse tid og ressurser på å slakte alle teorier av og omkring Atkins. Hadde de brukty like mye tid på seriøs forskning, hadde "kostholdsgåten" vært løst.

Det trengs forskning, Norsk forskning, av høy kvalitet slik at man slipper alle spekulative forsøk med små grupper, og konklusjoner som selv en treåring vil kunne bestride.

scartz sa for siden:

Det som plager meg med slike artikkler er at de alltid sier at vi som går på lavkarbo spiser EKSTREMT lite karbs. Ja, det gjelder de som går på ketolyse, men der har jo Torkild selv sagt at den dietten er for et kortere tidsrom, og at man med tiden skal legge om til lindberg. Linberg i mine øyne er ikke ekstrem lavkarbo, der er normalt inntak karbs! Norsk kosthold er ekstremt MYE karbs.

Gracella sa for siden:

Jeg er jo såpass gammel at jeg husker når "ekstremisten" Lindberg introduserte sitt KORSTOG mot poteten - og nesten alt som var norsk :rolleyes:.
Det var ikke mye seriøsitet i innleggene til de som følte de måtte forsvare det norske kostholdet, he, he.
Heldigvis har det moderert seg og folk har begynt å få med seg hele budskapet, ikke bare om poteten.
Det er enda langt igjen til folk generellt har fått nok kunnskap om lavkarbokosthold men det går framover, mye takket være sider som denne :)

Bulldog sa for siden:

...at Paulun (jeg gjetter på at det er hans skriverier som ligger til grunn her) ikke vet forskjell på lavkarbo og hypoglykemi.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.