NÅ! sa for siden:
Det har jeg lyst å lage! Hva kan jeg bruke? splenda, natreen el??
NÅ! sa for siden:
Det har jeg lyst å lage! Hva kan jeg bruke? splenda, natreen el??
danish sa for siden:
Det er nok vanskelig, fordi splenda/ikke-sukker ikke karamelliserer.
snickers sa for siden:
Sukrin smelter faktisk som sukker. Resultatet blir ikke helt det samme, men godt nok for meg. :)
Odde sa for siden:
Hmmmmm,
om sukrin virker som sukker, går det vel an å lage hjemmelagede karameller også da vel - mmmmmmmmm
Det hadde vært noe i disse tider det.
Odde :D
Lille-Lulle sa for siden:
Når du karamelliserer mandlene med sukrin vil nok resultatet garantert bli noe "knudrete". Det er vel kun ordentlig sukker som sikrer den lekre, gyldne glasuren. Men søtsmaken blir nok værende. Så, hvis det er godt nok for deg så hvorfor ikke? :D
Lille-Lulle sa for siden:
Beklager, så gjennom startinnlegget en gang til og ser at diskusjonen handler om splenda. Ikke sukrin. Karamellisering med splenda har jeg ikke forsøkt selv. Se derfor bort fra mitt forrige innlegg.
sol-cellen sa for siden:
Jeg har laget brente mandler med Sukrin flere ganger den siste uka, og synes resultatet ble kjempebra!
Jeg brukte denne oppskriften:
100 g mandler
90 g Sukrin
10 g sukker
1 dl vann
30 g smør
Ha mandler, Sukrin, sukker og vann i en kjele og la det småkoke 1 - 1 1/2 time til væsken er blitt tykkere og brunaktig, og mandlene har fått en mørkere farge. Tilsett smøret og la det koke videre i ca 10 min så massen blir gyllenbrun og blank. Rør hele tiden. Fisk opp mandlene fra kjelen og legg dem på smurt bakeplate. Avkjøl - og brekk mandlene fra hverandre.
De smaker best etter noen timer, eller neste dag. Da er de kjempesprøe og gode.
Nupsida sa for siden:
Ser du har 10 g sukker i denne oppskriften. Må man ha det?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.