Er det flere som er i samme situasjon?
Jeg gikk på kuren i mer eller mindre 2,5 måned og gikk det nesten 9 kg., hvilket jeg var kjempefornøyd med! :p
Så har det kommet et samlivsbrudd og litt andre saker som har gjort at jeg dessverre ikke har klart å holde fokus, men dette helt fullstendig ut av det. Spiser ikke brød og pasta i noen grad, men sukker og annet dritt er maksimert. Har heldigvis ikke gått opp mer enn 2-2,5 kg, så det er ikke helt natta her. MEN; nå har det seg slik at jeg virkelig SAVNER den gode følelsen det var å være i ketose! Savner selvsagt nedgangen, at klærne satt løsere, at det var lettere å hoppe rundt, å følelsen av å være stolt + av å gå til noe viktig for meg! I tillegg savner jeg magen min og huden min, slik de var i ketose.
Derfor, ketosevenner: er det flere som er som meg akkurat nå: ikke i ketose, men savner det og vil tilbake over nyttår?
If so: please respond!
Kanskje vi kan pep-talke hverandre opp? :)
Hei!
føler det på samme måte ja...
Er klar for å sette i gang att etter jul, men ikkje før. vil kose meg i jula, men med måte då...
har gått med 12 kg eg då.
Jeg mistet litt piffen for ei tid tilbake, og savner egentlig å være i ketose.
Men så er det så mye som skjer nå før jul, og jeg kjenner at kreftene ikke helt strekker til å planlegge og organisere meg utenom alle mulige feller i matveien.
Jeg har vel gått opp 2 til 2,5 kg, og det er vel mest fordi jeg spiser karbohydrater igjen.
Men magen er jo selvsagt to hakk større enn på ketolyse, blant annet pga luft.
Vil virkelig på an igjen over nyttår, så la oss holde denne tråden varm!
Hei
Kanskje dere kunne starte en egen tråd og invitere andre til å delta?
Folk som bor nær hverandre kunne kanskje møtes en gang i måneden . Det pleier å hjelpe godt ¨på utholdenheten :D
Fokuser på alle de positive sidene ved ketolysekuren ikke bare vekttapet, da holder man motet opp, også hvis det periodevis butter litt imot.
Hei. Det er en skrivefeil i overskriften. Det skal stå: Jeg har vært "borte" en stund og trenger en biff for å starte igjen over nyttår![LEFT]
Ellers, lykke til!
[/LEFT]
Hvis ikke jeg husker feil, så begynte vel vi omtrent samtidig i starten av september?
Om jeg er i ketose aner jeg ikke, men jeg kommer til å skjeie ut i jula og må nok pep-talkes litt i januar for å komme inn pås poret igjen. ;)
Når så mye skjer utenom er det ikke rart om man faller litt av, sånt skjer.
Hold fokus på når du skal starte opp igjen og kanskje lage din egen journal?
Jeg vet ikke, men kanksje man føler seg litt mer forpliktet og holder seg i ørene da? vet ikke
jeg er toppmotivert for oppstart etter nyttår:)
gikk ned over 15 kg i vår,og har hatt pause siden men over nyttår er det påan igjen,skal ned fra like over 90 kg til 80,målet skal jeg nå så sånn er de bare:)
stå på folkens!:)
Jeg gav opp til slutt.. Ketolyse hadde ikke den helt store effekten på vekta, det fungerte svært dårlig å kombinere dietten med sære foreldre som nekta meg å spise det jeg skulle, samt en travel hverdag som gjorde alt enda mer vanskelig...
Men jeg satser på å komme tilbake på nyåret! De få kiloene jeg ble kvitt på flere uker med ketolyse, de kom på ekstremt fort igjen, så nå er det ganske trasi:(
Hei
Vil også gjærne slenge meg med på denne tråden. Har holdt påsiden april. Har tatt av ca 13 kg, etter ett svangerskap. Men har begynt å bli litt lei og spiser mer og mer karbomat. Kjenner jo att dette ikke går så lenge før det blir oppgang igjen. Men er vel "ingen# vits i å begynne nå før jul. Så på ny året da blir det full skjerpings igjen. Har enda noen kg som jeg vil ha bort før neste sommer. Men dette greier vi sammen.. =) :):)
Huff, trasi når det blir sånn:(
Det å høre daglig at det jeg holdt på med var kjempefarlig var nå én ting, men det verste var at jeg gjorde jo aldri noe annet enn å lage mat.. For når jeg lagde flere porsjoner for å ha over tid, hvem kom da og spiste opp min superfarlige mat? Joda, foreldrene...
Nei, jeg får satse på en enklere versjon av lavkarbo, så kanskje det går bedre:)
Jeg kommer til og satse for fullt på ketolyse igjen fra nyåret. Jeg kjenner jeg virkelig savner ketosen. Nå spiser jeg bare tull og kviser popper frem,er så irritabel og ukomfortabel med meg selv også.Men hey-det er ca 10 dager igjen,så begynner det gode liv,har til og med kjøpt brodder til skoene mine,så nå får det være holke ute,tur hver dag på minimum halvtime skal det bli.Bor ved kysten,så vi har mer is enn sne her-dessverre:( Vurderer og kjøpe en Tanita vekt også,men skulle gjerne ha info om hvilke typer dere har av denne vekten. er f.eks den til 2500kr mye bedre enn den til 1200? og hva med den til 600? Husker ikke merkene akkurat nå.
Jeg melder meg også inn...... Må komme sterkere tilbake etter jul, da skal de siste kiloene av!!!
Nå som jeg spiser karbos, er jeg blitt MYE mer trøtt:mad: føler meg sliten hele tiden og godte suget er der konstant :(
Så tiden frem mot sommeren skal brukes effektivt, og jeg skal ikke falle tilbake til brød og godis...
Men etter jul er jeg definitivt MED!!!
Så flott med denne tråden. Jeg er med. Starta i februar, holdt på i 2 mnd, gikk ned 8 kg, prøvede med fedon litt , gikk opp 2 kg, :mad: og så kom det på 2 til i jula. :mad: MEN er fortsatt - 4 i forhold til samme tid i fjor, og da har vi bare 10 kg som mål denne våren. Jeg blir 4o i juni, men jeg vil ikke blir førtti og feit!
Jeg er også klar for ny giv fra mandag. Da er det hårda bud. Gikk ned over 20 kg for ca 1 år siden men fikk plutselig bare nok av alt. Alle rundt meg hang oppi maten for å se hva jeg spiste. Det meste var positivt ment men jo mer fokus det ble på alt jeg ikke spiste, og hvor flink jeg var som ikke spiste det, var det tilslutt ingen vei utenom. Skulle bare skeie ut litt og det ble jammen meg over et halvt år i høykarboland. Nå er 6 kg kommet på igjen. Buksene er trangere. Humøret er dårligere...... og kondis kan man ikke lenger snakke om engang..... :confused:
Nei nok er nok.......nå skal de 6 kg av igjen og gjerne litt til.... men mest av alt jeg vil ha tilbake det gode humøret (for jeg tåler ikke blodsukkersvingninger særlig bra:eek:)
Kampviljen er på topp og dette skal jeg klare...... kjempefint at det er fler der ute i samme båt ..... stå på alle sammen! :D
Hei folkens!
Jeg vil gjærne være med på denne tråden.
Var i ketose på-og-av hele 2008. Gikk ned 11 kilo, men har +/- 8 igjen. Dette skal tas innen mars og da skal jeg være ferdigslanket. Det gleder jeg meg til!
Jeg henger meg på her, og håper motivasjonen kommer til meg!
Jeg må se fremgang fort, da kommer motivasjonen av seg selv!
Jeg startet på igjen på søndag og håper jeg har bedre resultater denne gangen, har ikke turd og gå på vekta etter jula for og se hva den var på så begynte bare rett på ketolyse så får jeg se når det er veie dag om den er gått noe ned fra det jeg veide før jul eller om den er samme eller om jeg veier mer en jeg gjorde før jul..
Gloria: du har ganske samme målet og startvekta som meg :-P
Hei
Jeg har også vært borte en stund. Gikk lei alt som het lavkarbo for noen mnd siden og det har straffet seg. Men rekorden må være at jeg greide å legge på med nesten 4 kg fra julaften til i dag, skjønner ikke at det kan gå ant, men det har vist skjedd. Nå er ketolyse pillene bestillt og er klar for en ny start på mandag 4 januar. Målet er ned 10 kg i første omgang. Bra det er så mange andre som skal begynne også. :)
Lykke til.
Jeg er også ny starter. begynte såvidt å snuse på kostholdsfilosofien i november, men måtte av ymse grunner utsette det litt. Nå er jeg i gang igjen og er veldig oppsatt på å klare det!:)
Jeg er 160cm høy og veier 68 kg. Målet mitt er 54 kg.
Har vært i den vektklassen før, men som så mange andre er jeg av dem som "trøstespiser", det har med andre ord blitt endel kilo...
Her er noen av mine tanker rundt det å nå skal gå inn i min siste slankekur..
Først og fremst gleder jeg meg til å føle meg vel i min egen kropp igjen.. Det er en stund siden jeg har villet gå og kjøpe klær- alt føles bare trangt og ekkelt..
Jeg gleder meg til å kunne hoppe opp og ned uten å kjenne at det disser...
Haha, høres tåpelig ut, men jeg er faktisk lei av å drasse rundt på alt dette overflødige...:D
Jeg gleder meg til å føle meg bra OG se bra ut, finere hud, økt sexlyst- plussene er mange når man kutter karboene...
Ellers så tror jeg at veien vi har å gå blir lettere om man har noen som skjønner hva man må gjennom, og som kan støtte hverandre når det blir tøffe dager, for det vet jeg at det blir.
Undertegnede har ervervet seg seg flere kilo på en ukes tid. Interessant og nesten litt skremmende å se hvorfort man kan legge på seg på høykarbo!:eek:
Uff, jeg kommer snikende tilbake hit... Etter en lang pause med drittmat (les: sukker, raske karber i fleng, hver dag), lengter jeg tilbake til ketosen. Gikk ned 12 kg på ketolyse fra desember 08 til mars 09, men i hvertfall 5 av disse har sneket seg på igjen, om ikke mer. Kjenner at det er vanskeligere å motivere seg nå, er redd jeg ikke skal få gode resultater denne gangen og gi opp.
Men jeg er innstilt på å gi det en fair sjanse, for kroppen min har det ikke bra sånn den har det nå, ikke psyken heller.
Jeg har tenkt å starte om en uke, for da går vikariatet mitt ut, så da har jeg rikelig med tid til å fokusere på kosthold og trening.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.