Nå er jeg litt smådeppa...... Trodde jeg hadde vært i ketose en god stund nå, sticksene har vært rosa hele veien. I går tok det slupp på Ketostixene, så da kjøpte jeg nye, men fikk noen som heter Keto-Diabur-test. Og iflg disse sticksene, så er jeg IKKE i ketose, blir ikke noe farge på dem i det hele tatt! Tror ikke jeg har spist feil i dag, men nå er jeg redd at de gamle sticksene har vært "for snille", kanskje jeg ikke har vært i ketose i det hele tatt?? Noen som har erfaring med disse andre sticksene?
Nå orker eg ikke å springe opp i annen etasje å sjekke (for lat).. Men er GANSKE så sikker på at det er dette mine heter.. Keto-diabur -etellerannet.. Har holdt meg rund 20g Karbo pr dag, og sticksen er alt i fra sterk lilla til lys rosa (avhengig av om eg har drukke nok vatn)..
Disse keto-diabur 'sakene.. De har 2 puter framme på sicksen, en til målig av sukker og en til ketoner.. Siden du sier du ikkje har fått utslag på ketoner, har du utslag på sukker kanskje?
Nettopp..
Man kan være i ketose uten at sticksene slår ut.. (pga at kroppen reagerer sent.. Dvs.. Blir ikkje skilt ut ketoner i urinen STRAKS man er i ketose)..
Ps. Var oppe å skjekka på bade likevel;).. Og joda.. Mine heter Keto-diabur (test 5000 )..
Takk for svar:) Dårlig ånde? Tja, det tror jeg da, hehe. Varmetokter? Nei, fryser hele tiden jeg! Men satser på at jeg er i ketose, da. Får bare være extra extra forsiktig med karbene! Vekta går jo litt nedover, om enn bare et par hundre gram om dagen.
Vossajinto, har ikke hatt noe utslag på den andre puta heller:)
Skal ikke stjele tråden ...men
Jeg går ikke ned
Har vametokter (noe inn i skogen faktisk)
Og ånden er der....
Men jeg er ut og inn når det gjelder de stickene.....
Ingen utslag noen dager, lilla andre. anre derfor ikke hvor i ketoseverden jeg er.
Spiser maks 40 kh om dagen.....
Er du sikker på at du bruker sticksene ordentlig?.. Dersom du holder sticksene "i strømmen" kan det hende at du vaske vekk virkestoffet.. Og at dei derfor ikkje blir lilla..
Ellers så er det ikkje alle som får vekt nedgang på samme mengder Karbo.. Noen må helt ned mot 20..
Disse keto-diabur testene er for diabetikere som enten er gravide, har tatt en heller større operasjon, er sjuk eller på annen måte har/kan stressa kroppen som gjør at dei trenger å være veldig obs på blodsukker.. ketoner/sukker i urinen osv..
Det første utslaget på Glucose i urinen på desse sticksena står oppført som lys grønn og er 5,6mmol/L.. eller 0,1 %=g/dL
Og går heilt opp til 278mmol/L eller 5%..
( Har svært lite peiling på slik sjøl:o.. Men venninda har vert diabetiker sidan ei vaksine sprøyte då ho var 3år..
Ho har nevnt at da ikkje er så kult med sukker i urinen.. Men viste ikkje (veit nu) at det var legevaktenfarlig)
Ja, det varierer jo veldig da, men har iallefall gått ned 3 kg på 3 uker, det er jo ikke sååå mye. Iallefall ikke sammenlignet med mange andre ser jeg :( Men, jeg er glad for alt som forsvinner!
Jeg har sukker i urinen ved blodsukker på over 7, jeg!:eek:
Har aldri hørt at det er noen grense for det og jeg har jobbet med urinprøver leeenge.:confused:
Takk takk, nå ble jeg glad :)
Da fortsetter jeg i samme tralten.
Kunne sikkert tatt av litt mer, men har problemer med å holde meg vekk fra søtstoff! NOE godt skal man da unne seg, det er værst for mannen min, for jeg får mye luft i magen av det, hehe. I tillegg til den DEILIGE ånden jeg har nå, så er jeg nok rene fruktfatet, hihi.
Dere er så snille :D
Bra at vi har dette forumet, hyggelig med oppmuntringer! Har alltid beskyldt mannen min for å være data-nerd, gjett hvem som har fått tittelen NÅ!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.