< Tilbake til oversikten

Kaloriunderskudd=kaloriunderskudd, eller?

Kanonada sa for siden:

Jeg er idag forsiktig optimist, vekta er nå tilbake til startvekt,men tanken som har slått meg er at jeg ved nå å redusere mengde mat som anbefalt så er jeg faktisk både lavkarbo og lavkalori.. Ligger nok på rundt 1500 kcal om dagen og det er samme mengde som da jeg gikke ned i vekt med lavkalori uten å telle karber..
Kroppen min har jo ikke noe negative reaksjoner på karbohydrater,men jeg opplever jo at den ikke liker alt dette fettet..

Så da er spørsmålet om jeg ikke nå opplever at jeg går sakte nedover igjen på grunn av kaloriunderskudd og ikke lavkarbo?

energibunten sa for siden:

Du vil at kroppen din skal ha litt kaloriunderskudd og jevn forbrenning. Du vil ikke ha sulteforing og lav forbrenning.
Lavfett slankediett klarer sjelden å både gi deg metthet og jevn forbrenning.
Lavkarbo klarer å gi jevn forbrenning. Da er oppgaven din å ikke redusere forbrenningen ned i sultnivåer for da tar det tid.
Spis derfor ikke for lite, da vil mangel på metthet kunne gi deg noen utfordringer og at forbrenningen kan falle for lavt.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.