< Tilbake til oversikten

Synes det går så sakte

Trulte42 sa for siden:

Hei, jeg er ny på forumet, men har nå i fire uker gått på lavkarbo mat, og lest masse om dette. Mitt problem at jeg føler at jeg ikke har gått ned et gram. Har ikke vekt, men kjenner jo ingenting på klærne.

Har alltid trent mye, men ble syk for 4 uker siden - det var da jeg fikk denne ideen, og har nettopp kommet i gang med trening igjen, kanskje det er det som gjør at man ikke går ned??! Hva mener dere? Tar det litt tid før kiloene begynner å forsvinne?
Er ikke direkte overvektig, ca 68 kg, men vil ned til 60, trivdes best der.

Alyssa sa for siden:

Trening bygger muskler, og muskler veier mer enn fett! Så det kan være noe der. Ellers er det veldig forskjellig, noen raser ned fra dag en, mens andre står stille i begynnelsen, det er ingen "fasit". :)

Hvordan går det ellers da? Merker du noen forandring i form/humør osv? Fornøyd med maten?
Forøvrig; hvis du vil at noen skal se over menyen din, er det bare å poste. Lykke til :)

Trulte42 sa for siden:

Takk for svar. Jo vi kan godt se på kosten;

Frokost; eggeomelett med bacon (2 egg og 2 baconstrimler)

Lunsj; Selvbakt proteinbrød, en liten boks makrell i tomat (ca. 60 gr. av brødet)

Middag; Alt mulig, mest rent kjøtt med salat. Steker mye biff med løk og grønn paprika.

Kveldsmat; bare noen skiver ost - egentlig ikke spesielt sulten på kveldene.

Jeg spiser mye mandariner i disse dager - kan det være de?

Nille sa for siden:

Du gir svaret selv !

For lite grønnsaker, for lite fett, for mye mandariner (mandariner er godt, men frukt er dessverre IKKE lavkarbo).

Og om du trener og så slutter å trene vil forbrenningen din gå ned. Å slutte å trene og starte diett samtidig = liten vektnedgang. Det er iallefall min erfaring

Og husk å drikke godt med vann 2,5 til 3 liter pr dag. Prøv å ligge unna kunstig søtstoff om du inntar en del av det.... Ta vitamin/mineral tilskudd (ketolyse sine har en perfekt sammensetning for lavkarbo kosthold, jeg bruker dem selv)

:)

Trulte42 sa for siden:

Hvor får jeg tak i disse ketolyse pillene?
Takk for svar - adjø mandarin. Knaskerøtter? Kan det være et alternativ?

Nille sa for siden:

www.ketolyse.no eller du kan se på forhandleroversikten inne på siden der. De fleste Meny butikker fører dem iallefall.
[color=purple][/color]
Hva er knaskenøtter. De nøttene som er bra er mandler, valnøtter, macadamia nøtter og paranøtter. De er lavest i karber. Peanøtter og cashew + pistasje ligger høyere og bør unngås så vidt jeg husker. Sjekk matvaretabellen.
[color=purple][/color]
Noen opplever at vekttapet stanser opp om de spiser nøtter. Vær obs her !

Trulte42 sa for siden:

Knaske røtter er de små gulrøtterne som koster en formue i butikken - veldig gode. Spiser dem selvfølgelig rå.
Takk igjen for svar

Areola sa for siden:

Gulrøtter er heller ikke særlig lavkarbo.. Hold deg til grønnsaker som vokser over jorden!
(og man opplever gjerne at trangen til å småspise forsvinner på lavkarbo.. Ihvertfall om man får i seg nok fett! om du absolutt må ha noe å knaske på - agurk? Ost og skinke ruller sammen?)

Anne sa for siden:

:eek: De søte gode, som vi ikke skal spise? Sorry....gode, men ikke av det gode:cool:

Nille sa for siden:

:nei:_ rotgrønnsaker er ingen god ide.....
Selleri med kremost i "bøyen" er ganske godt syns jeg....

Trulte42 sa for siden:

Da har jeg tatt runden på kontorene og gitt ut mandarin og knaskerøtter, og ikke sagt hvorfor - kanskje det vanker en ekstra presang fra jobben til meg :).
Takk for svarene, og stangselleri er knallgodt - det samme er kremoster. Ligger mulig mye Grethe Roede i bakhodet mitt - må sortere ut henne..:cool:

Trulte

Anitra sa for siden:

Lykke til trulte, her inne vil du få støtte når det butter som verst ;)

Trulte42 sa for siden:

Et spørsmål til; rødvin, kan jeg drikke det på julebordet i morgen?
[color=#ff0000][/color]
Trulte

Gerd sa for siden:

Ja :D Velg en tørr rødvin, den er minst sukker i :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.