Fordi jeg ikke klarer å spise ketolysebrødet lenger... Jeg hadde over en skive igjen, måtte bare kaste det :( Er så forferdelig lei av det! Jeg snakker da om soyaproteinbrødet som det står oppskrift på utenpå soyaproteinmelet fra ketolyse.
Kan noen være så snille å gi meg noen gode brødtips? Må ha litt brød, gjerne grovt, uten den ekle bismaken til soyaproteinet!
Jeg har laget sånne polarlapper av egg og eggehviter, cc, ost og krydder, og det var jo godt. Men de smaker så egg! :o Jeg er aller mest lei av egg og soyaprotein... :mad:
Ellers finnes det endel nøttebrød, se under oppskrifter/bakst.
Og Nutty Cheese Muffins som står omtalt i en annen tråd skal jeg forsøke, de hørtes gode ut.
Har laget avocado muffins, fallt ikke i smak hos meg, men venninnen min likte de veldig godt, så jeg baker dem til henne. Elsker avocado, men disse muffinsene fikk jeg ikke helt smaken på.
De skryter av brødmixen som lavkarbo selger - og pizzaknecks og et par andre knecks typer.
Oppsier da?? Mye luft, men dersom du tar 1 toppet teskje eller 2 ketolysemix i blir det mer "mat" i dem og lite bismak av mixen.
Dersom du ikke skal "frakte dem" som matpakke er det noen frokostlapper som er enkel å lage og gode varme, men tåler ikke mye før de går fra hverander.
Endel å velge i, det er bare å søke på oppskrifter, du finner sikkert noe som faller i smak!
Vet noen snakker om Fedons Afrodite brød, men har ingen peiling på karboinnhold.
Hei
Kutt ut brødet. Er det soyasmaken du (og jeg) ikke liker kan bakemiksen være løsningen? Bruk halvparten med egg(og litt mer vann) . Det blir litt løsere brød men med mindre eggesmak.
Men man må ikke ha brøderstatning på kuren, det er bare ganske praktisk mange ganger.
Vennlig Hilsen
Torkil :)
Jeg er litt avhengig av noe brøderstatning i perioder, men forsøker å slutte med dette... Dette beror på min egen fantasti- jammen ikke lett å finne på noe hver dag!
Men soyaproteinbrød klarer jeg ikke mer, aldri! Så takk for alternativene, jeg får prøve meg på litt baking i helga :D
Jeg bakte også første dagen det brødet som står på soyaprotein boksen. Minnet om gummi. Skjønte fort at det ikke var det gode brødet jeg hadde fått anbefalt av ei venninne.
For den oppskriften står nemlig på bakemix boxen og de ser veldig like ut ved første øyekast de boksene. Men har nå blitt veldig glad i det deilige bakemix brødet :) Anbefales på det varmeste :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.