< Tilbake til oversikten

"Halv åtta his mig" - lavkarbo middag

HappyMe sa for siden:

Hei!

Så på et program av svenske "Halv åtta hos mig", tilsvarende norske Celebert selskap (uten det celebre selskapet:p). Den ene deltageren var svenske lchf-blogger Monique (www.lifezone.se). Jeg prøvde å se etter oppskriften på maten hun lagde på bloggen hennes, men nettsiden brukte evigheter på å laste opp, så jeg ga til slutt opp. Fant ikke noe etter raske søk.
Er det noen som vet?

Ble også nysgjerrig på gratengen hennes, vet noen hva rättika er? Wikipedia hjalp meg ikke, det fantes ingen norsk tilsvarende artikkel.

Se programmet her www.tv4play.se/hem_och_fritid/halv_atta_hos_mig?title=halv_atta_hos_mig_del_29&videoid=1277708
Kun tilgjengelig i syv dager til.

Taran sa for siden:

Hei. Rättika er reddik.

HappyMe sa for siden:

Som det sto i førsteinnlegget, www.lifezone.se :-)
Takk for tips om grønnsak, skal se nå!:D

Rättika er i alle fall ikke reddik, det er tydelig når man ser på programmet. Ser ut som hvite gulrøtter. Pastinakk kan stemme bedre, men det inneholde 10g karbs for hver 100 g (hun brukte 1/2 kg). Samtidig var hun ganske streng på lavkarboprogrammet, hun forbannet et hvert melprodukt (og hvirket ikke som hun likte erstatningene en gjerne bruker heller).

Middagen så nydlig ut, ja!

KarMa40 sa for siden:

Da har hun brukt japansk reddik, fåes i innvandrer-butikker, ser ut som en schvær hvit gulrot.

nellie sa for siden:

Heter den ikke Rettich eller noko sånt?

Modezty sa for siden:

Er det den som heter Daikon på japansk?

KarMa40 sa for siden:

Ja, mener det.

Gikk en gang på kurs i asiatisk mat og vi ble sendt ut for å handle.

Daikon/Rettich er den som du får revet opp og servert til sushi på restaurant som bare er hvite hår og som ikke smaker spesielt mye.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.