< Tilbake til oversikten

Skryt (barn og opplysning om kosthold)

Confused sa for siden:

Jeg vil egentlig bare skryte jeg :D
Synes dette forumet er saa utrolig bra!
Man kan sporre om akkurat det en maatte lure paa, og faa svar :)
"Miljoet" i forumet er ogsaa kjempeimponerende. Alle er stottende, forstaaelsesfulle, velvillige til aa hjelpe andre og hoflige.
Man kan ha krasse utblaasninger og likevel bli forstaatt av folk.

Det er lett og finne frem her, og svaert oversiktlig :)
Masse nyttig informajon og lenker!
Oppskrifter samt hjelp og raad til praktisk gjennomforing.

Informasjon om barn og kosthold synes jeg er kjempesuper. Ingenting er viktigere enn grunnlaget vi faar som barn i forhold til kosthold. Nar, spesiellt jenter, kommer i puberteten vil de alltid bekymre seg for mat og kropp. Om de faar rette informasjonen om dette istedet for aa bli avvist med at de er for unge til aa bekymre seg for mat og kropp. Er etter min menig idiotisk! De gjor naa en gang det, og jeg mener selvfolgelig et det er et poeng i aa paapeke at aa vaere tynn og slank ikke er det som vil gjore livet deres komplett og lykkelig. Men disse jentene vil aa slanke seg paa et eller annet tidspunkt, evt i hemmelighet om de foler de "maa" d. Da synes jeg man skulle gitt disse jentene den rette informasjonen. Laere de aa bli glad i den maten som faktisk er sunn. At kaloritelling og sulteslanking ikke er annet en ubehagelig og usundt, og at de med god samvittighet kan nyte fet og smakfull mat og spise seg mett paa det.

Dette avsnittet utviklet seg litt anderledes enn jeg hadde tenkt fordi jeg kom innpaa et tema jeg engesjerer meg i :p
Saa jeg sporet litt av, og jeg er ikke helt sikker paa om jeg greide aa utrykke helt det jeg ment, men haaper det. Maa bare paapeke enda en gang at jeg IKKE stotter oppfordring av slanking for unge jenter, og at ogsaa mange har det helt fint som de har det. Men det skal ogsaa sies at det er et faktum at flere barn utvikler overvekt, og synes bare det er saa utrolig viktig at disse barna ikke blir klandret fordi man mener de er late asosiale unger som sitter paa raeva og spiser snacks og sjokolade. Tenk hvordan livet deres kunne forandret seg om de kunne spisse seg mette paa god mat og vaere sunne og trives i en sprek barnekropp. Jeg blir nesten paa graaten av aa skrive om det faktisk. For noen kunne det vaere forskjellen mellom en god og en daarlig barndom. Det er klart at jeg har personlige er faringer paa enkelte av disse omraadene, og at jeg har sett d paa barn jeg bryr meg om. Uten at jeg har sagt noe av den grunn fordi jeg har ikke nok kunnskap og jeg foler heller ikke at det er min plass.

Igjenn; avsporing. Ble vel litt feil plass paa nettsida ogsaa dette :p
Jaja. Takk igjenn for et flott forum. Toppers arbeid!! :D

Confused sa for siden:

Jeg innser at det var utrolig rotete skrevet. Men for aa oppklare kort og godt. OPLYSNING!! Riktig kostholdsinformasjon/laerdom til de unge! OG legge grunnlag for gode forhold til aa trives med god mat og sunn mat :)

elian sa for siden:

Jeg kunne ikke vært mer enig!! I ALT du skriver! :):):)

Dette er et kjempebra forum, som jeg har vært medlem av i snart 5 år! Litt frem og tilbake i perioder, men... Jeg savner folka her inne de periodene jeg ikke bruker forumet ;)

Og når det kommer til barn og kosthold, er jeg er STOR forkjemper.

På andre forum (mammaforum) blir jeg nærmest sett på som barnemishandler, fordi jeg ikke forer barna mine med poteter og brød, da kan de tydeligvis bli syke og dø :rolleyes:

Lenge leve uvitenheten hos de som IKKE VIL forstå...

Summer sa for siden:

Takk for skryt. :)

Ja, det er utrolig viktig å legge et godt grunnlag for barnas fremtidige kosthold, for det vi gjør hjemme, er det de tar med seg ut i verden når de blir store. Og da er det viktig at de har med seg noen gode grunnholdninger. (Og jeg mener selvsagt at det skal være fokus på sunn mat som gjør godt i kroppen. Slankeprat i forhold til barn er reinspikka tull, og jeg tør påstå den beste måten å skape et dårlig grunnlag for barnet. )

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.