Må bare dele denne med dere. Er helt avhengig av denne og har sikkert spist den 5 ganger den siste uka....
[size=4][/size]
Stek kyllingfileter lett på begge sider i smør og krydre med salt og pepper
Legges i ildfastform i ovnen på 240 grader (varmluft med over -og undervarme) i ca. 20 minutter.
Etter 20 min. heller jeg godt med raspet ost over kyllingene og lar det steke til osten er sprø.
[size=4][/size]
Fløtesausen lager jeg slik:
1 rødløk
5-6 champignong
1 fedd hvitløk
rød chilli (jeg bruker 2 thaichilli og liker det litt sterkt)
finhakkes og stekes i smør.
Krydre med salt og pepper og hell over matfløte.
(Idag hadde jeg også i en dæsj sukkerfri ketchup og tynnet sausen ut med litt vann. Det smakte også.)
[size=4][/size]
Serveres med kokt blomkål og brokkoli og smaker helt fortreffelig :sikle:
[size=4][/size]
Spiste denne idag (igjen), men denne gangen med kokt brokkoli og "jukseris" istedet for kokt blomkål. FANTASTISK!!! Fikk virklelig følelse av at jeg spiste ris, og det smakte ikke blomkål med sausen over ;-)
Nå har jeg akkurat spist denne herlige middagen, den var såå god! Lagde sausen med kremfløte og purre, den smakte skikkelig digg.
Tusen takk for supert middagstips, denne kommer nok til å lages ofte!
Jeg lagde også denne i dag, og den var superduper god. T.o.m ungene likte den her, iallefall guttene. Uten saus selvsagt, det er jo farlig å ha på saus. Men kylling med sprøstekt ost på var helt digg her i huset.
Og jeg og gubben kosa oss MED saus på, var så godt. Tusen takk for at du delte denne med oss :klem:
Jeg tok meg friheten å laste opp bilde av gårdagens måltid. Vi lagde jukseris med både blomkål og brokkoli, og sausen var bare himmelsk! :D nyyyydelig! Vet ikke hvor mye man ser på bildet, og om det ser delikat ut i det hele tatt, men orket ikke dandere så flott og fint, liksom :P Det blir ikke penere dit det kommer ;P
Jah! Det var veldig godt :) Bare kuttet begge deler opp i kjøkkenmaskinen sammen, tok på en dæsj margarin og satte i mikroen på full styrke i 7 minutter. :)) Perfecto!
Også får man i tillegg i seg mer vitaminer og næringsstoffer fra brokkolien + at det jo ser ekstra godt ut! :P Er litt kjedelig med kun kokte brokkolibuketter hele tiden.. =)
Fantastisk hyggelig at dere liker dette så godt. Vi er fortsatt hekta og spiser denne sausen til nesten alle måltider. Gjett om gubben er glad for all fløten - han er nemlig på feitekur ;-) Kjempegod ide med brokkoli i jukserisen. Det skal jeg prøve nestegang!
Vi har prøvd denne oppskriften idag og den er helt nydelig, men tror jeg spiste litt for mye , ble igrunnen stappmett. ihvertfall knallfin måte å lage jukseris av blomkålen, Helt fortreffelig smak og skal garantert brukes flere ganger:-) Nam Nam
Har hatt min første lavkarbo-middag i dag, det var denne. Om andre ting er i noe samme gate, da har jeg null og niks og grue for! :D
Det var nydelig mat, takk for middagstipset! :-)
OKay.. Hørtes veldig godt ut.. men i oppskriften på fløtesaus har du ikke nevnt fløte..
Jeg er fersking og kanskje litt dum.. men du skal ha de ingrediensene i fløta eller?
Fløtesausen lager jeg slik:
1 rødløk
5-6 champignong
1 fedd hvitløk
rød chilli (jeg bruker 2 thaichilli og liker det litt sterkt)
finhakkes og stekes i smør.
Krydre med salt og pepper og hell over matfløte.
(Idag hadde jeg også i en dæsj sukkerfri ketchup og tynnet sausen ut med litt vann. Det smakte også.)
Serveres med kokt blomkål og brokkoli og smaker helt fortreffelig
[/quote]
Det står i oppskriften hell over matfløte i slutten. Ingen spm.er dumme:)
Lagde denne til middag i går, ble knallgod. Lagde heldigvis en litt stor posjon slik at det var nok til lunsj til meg i dag, også blir det middag senere i dag :).
Lagde sausen på kremfløte og serverte med broccoli- og blomkålgrateng. Dette blir ikke siste gang for å si det slik...
Høres nydelig ut :) må prøves ut i løpet av uka :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.