< Tilbake til oversikten

Ovnsbakt kylling med sprøstekt ost og fløtesaus

Sandy sa for siden:

Må bare dele denne med dere. Er helt avhengig av denne og har sikkert spist den 5 ganger den siste uka....
[size=4][/size]
Stek kyllingfileter lett på begge sider i smør og krydre med salt og pepper
Legges i ildfastform i ovnen på 240 grader (varmluft med over -og undervarme) i ca. 20 minutter.
Etter 20 min. heller jeg godt med raspet ost over kyllingene og lar det steke til osten er sprø.
[size=4][/size]
Fløtesausen lager jeg slik:
1 rødløk
5-6 champignong
1 fedd hvitløk
rød chilli (jeg bruker 2 thaichilli og liker det litt sterkt)
finhakkes og stekes i smør.
Krydre med salt og pepper og hell over matfløte.
(Idag hadde jeg også i en dæsj sukkerfri ketchup og tynnet sausen ut med litt vann. Det smakte også.)
[size=4][/size]
Serveres med kokt blomkål og brokkoli og smaker helt fortreffelig :sikle:
[size=4][/size]

kiril sa for siden:

mmm den så DIGG ut, må pröves i morgen.

Sandy sa for siden:

Spiste denne idag (igjen), men denne gangen med kokt brokkoli og "jukseris" istedet for kokt blomkål. FANTASTISK!!! Fikk virklelig følelse av at jeg spiste ris, og det smakte ikke blomkål med sausen over ;-)

kiril sa for siden:

har pist det to ganger allerede hehe har ikk eprövd sausen enda siden jeg ikke hadde alt hjemme :D :D

Sandy sa for siden:

Men sausen er jo halve opplevelsen... stol på meg. Når du først har prøvd den, klarer du ikke slutte.....

Bjørg sa for siden:

Så sausen skal ikke over kyllingene mens de er i ovnen, men etterpå?

Skippy sa for siden:

Og går det like greit å bruke ordentlig fløte, eller skiller det seg lettere da? Er litt motstander av slike plagsomme "lettsaker".

Alyssa sa for siden:

Jeg bruker aldri noe annet enn kremfløte, og har ikke opplevd at det skiller seg.

Bjørg sa for siden:

Har og bare brukt kremfløte!:)

Elephanta sa for siden:

Nå har jeg akkurat spist denne herlige middagen, den var såå god! Lagde sausen med kremfløte og purre, den smakte skikkelig digg.
Tusen takk for supert middagstips, denne kommer nok til å lages ofte!

Bergrosa sa for siden:

Jeg lagde også denne i dag, og den var superduper god. T.o.m ungene likte den her, iallefall guttene. Uten saus selvsagt, det er jo farlig å ha på saus. Men kylling med sprøstekt ost på var helt digg her i huset.
Og jeg og gubben kosa oss MED saus på, var så godt. Tusen takk for at du delte denne med oss :klem:

Titti sa for siden:

Denne så god ut. :sikle: Kanskje prøve denne i kveld!

Titti sa for siden:

Hvor mye fløte må jeg beregne til sausen?

Bergrosa sa for siden:

Jeg brukte en boks matfløte jeg, det holder vel til 2-3 personer...

LabbeLis sa for siden:

NAMNAM! Kokkelere for andre gang! Super middag! :D
Her lager jeg jukseris av blomkål og brokkoli i dag, så ser for meg enda et smakfullt måltid! slurp

scartz sa for siden:

Bilde? :D

LabbeLis sa for siden:

Jeg tok meg friheten å laste opp bilde av gårdagens måltid. Vi lagde jukseris med både blomkål og brokkoli, og sausen var bare himmelsk! :D nyyyydelig! Vet ikke hvor mye man ser på bildet, og om det ser delikat ut i det hele tatt, men orket ikke dandere så flott og fint, liksom :P Det blir ikke penere dit det kommer ;P

scartz sa for siden:

Det så GUDD ut :D :D :D

scartz sa for siden:

Labbelis, har du laget jukseris av blomkål og brokkoli? Så godt ut..

LabbeLis sa for siden:

Jah! Det var veldig godt :) Bare kuttet begge deler opp i kjøkkenmaskinen sammen, tok på en dæsj margarin og satte i mikroen på full styrke i 7 minutter. :)) Perfecto!
Også får man i tillegg i seg mer vitaminer og næringsstoffer fra brokkolien + at det jo ser ekstra godt ut! :P Er litt kjedelig med kun kokte brokkolibuketter hele tiden.. =)

Nammenamm! Og lykke til hvis du skal prøve det :)

brud09 sa for siden:

Dette ble søndagsmiddagen i dag og det smakte helt nyydelig!! Takk for at du delte denne oppskriften med oss Sandy!!!

Heidi83 sa for siden:

Mmmm.... dette så veldig godt ut!! Gleder meg alt til middagen i morgen!! =)

Sandy sa for siden:

Fantastisk hyggelig at dere liker dette så godt. Vi er fortsatt hekta og spiser denne sausen til nesten alle måltider. Gjett om gubben er glad for all fløten - han er nemlig på feitekur ;-) Kjempegod ide med brokkoli i jukserisen. Det skal jeg prøve nestegang!

Camilla82 sa for siden:

mmm, denne tester jeg i dag :)

rariteten sa for siden:

Lagde dette i dag - og dette var helt fantastisk nydelig!!!!! :stortsmil :sikle: :sikle:

Men - kresen som jeg er så hadde jeg ikke sopp i sausen, men heller en god ss cf :D

Også la jeg grønnsakene i forma og hadde litt ost over dem også - her spares ikke på fettet :p

Helt nydelig var det! Lagde to porsjoner men vet jammen ikke om jeg klarer å la den siste stå helt til i morgen :uskyldig: :stortsmil

Licota sa for siden:

Ah, dette blir middagen min i dag. :)) Gleder meg!

Froskeprinsessen sa for siden:

Vi har prøvd denne oppskriften idag og den er helt nydelig, men tror jeg spiste litt for mye , ble igrunnen stappmett. ihvertfall knallfin måte å lage jukseris av blomkålen, Helt fortreffelig smak og skal garantert brukes flere ganger:-) Nam Nam

Timiane sa for siden:

Prøvde denne oppskriften til middag idag. Tror jeg har fått en ny favoritt. Kjempegodt:spisesnak
Tror jeg spiste litt for mye....

Nita75 sa for siden:

Hei!
Bare lurte på, hvordan lager man jukseris? Den middagen så fantastisk god ut! :o)

Froskeprinsessen sa for siden:

Rasp opp blomkål med rivjern, tror 7 min i microen:D bruker raspet blomkål i alt jeg, kamuflerer den godt i saus og salater, funker kjempebra=)

Nita75 sa for siden:

Koker du den litt først, eller rasper du den rå? :)

Nita75 sa for siden:

Har hatt min første lavkarbo-middag i dag, det var denne. Om andre ting er i noe samme gate, da har jeg null og niks og grue for! :D
Det var nydelig mat, takk for middagstipset! :-)

Timiane sa for siden:

Nita75, mye god mat her ja. Lykke til. Lettest å raspe blomkål rå og koke den.
Jeg er visst blitt avhengig av denne retten.
3 dager på rad...

Tropika sa for siden:

Som Nita75 ble dette min første lavkarbo middag.. Strålende fornøyd. Supergodt var det..

Mrs. Big sa for siden:

Laget denne i forige uke, og den var knall god! Mannen påsto det var det beste han hadde smakt, og det var nok ikke langt fra sannheten. Tusen takk!

Mosepjusk sa for siden:

Nydelig saus!
Takk for oppskrift :blomster:

Sivensvans sa for siden:

Og, DER fant jeg dagens middag:p

Bøtt sa for siden:

Denne skal jeg lage i morgen kveld...mmmm..hørtes kjempegod ut.:)

Televimsen sa for siden:

OKay.. Hørtes veldig godt ut.. men i oppskriften på fløtesaus har du ikke nevnt fløte..
Jeg er fersking og kanskje litt dum.. men du skal ha de ingrediensene i fløta eller?

Føler meg litt dum nå

Bøtt sa for siden:

Fløtesausen lager jeg slik:
1 rødløk
5-6 champignong
1 fedd hvitløk
rød chilli (jeg bruker 2 thaichilli og liker det litt sterkt)
finhakkes og stekes i smør.
Krydre med salt og pepper og hell over matfløte.
(Idag hadde jeg også i en dæsj sukkerfri ketchup og tynnet sausen ut med litt vann. Det smakte også.)

Serveres med kokt blomkål og brokkoli og smaker helt fortreffelig
[/quote]
Det står i oppskriften hell over matfløte i slutten. Ingen spm.er dumme:)

Televimsen sa for siden:

[/quote]
Det står i oppskriften hell over matfløte i slutten. Ingen spm.er dumme:)[/quote]

Ups.. der ser du.. øya er det første en blir blind på ja...

Takk :-)

Timiane sa for siden:

Blir midddagen min idag igjen. Er nok blitt litt avhengig...:p

Candlelight sa for siden:

hørtes og så nyyydelig ut!! akkurat en slik rett jeg var på utkikk etter! denne skal lages i kveld, gleder meg allerede ;)

Anitave sa for siden:

Laget dette til meg og min mann idag...
Nomminom...
Det blir det mer av ja..

Matglad sa for siden:

Lagde denne til middag i går, ble knallgod. Lagde heldigvis en litt stor posjon slik at det var nok til lunsj til meg i dag, også blir det middag senere i dag :).

Lagde sausen på kremfløte og serverte med broccoli- og blomkålgrateng. Dette blir ikke siste gang for å si det slik...

crystall sa for siden:

Mmm, helt nydelig! Blir ikke siste gang jeg lager denne nei! ;)

swimzy sa for siden:

Høres nydelig ut :) må prøves ut i løpet av uka :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.