< Tilbake til oversikten

Sulten, men ikke matlyst?

Kanonada sa for siden:

Ja, de siste par dagene har jeg slitt litt med at jeg er sulten,men at mat byr imot. Det blir å gå å kikke i kjøleskapet og lukke det like fort fordi ingenting frister. Det er igrunn ikke plagsomt,men spørsmålet er om det er uheldig for dietten at jeg ikke spiser mer enn maks 2 ganger pr dag feks, selv om jeg da går sulten perioder av dagen..?

idag lagde jeg min egen versjon av lapper, prøvde meg fram til noe som kunne minne om en posjonspannekake, og den ble faktisk overraskende god og med ost på smakte det igrunn som en kakevariant av omelett, på en måte:)

Gerd sa for siden:

Det er ikke meningen at du skal gå sulten. Da tror kroppen at du sulter den, og vil spare....
Alle har vel perioder man ikke har lyst på all hverden, men det er greit å spise noe i vertfall...

:)

Kanonada sa for siden:

Jeg vet jo at det ikke er noe lurt, bare syns det er så pyton å spise noe man ikke har lyst på. Får nok bare bli flinkere å eksperimentere med å lage egne oppskrifter så jeg ikke går så lei av maten. Bacon begunner å gå meg litt på nervene, hvem hadde trodd det?? hehe

Jeg får bare ta meg sammen, i mellomtiden forsøker jeg å pøse litt på med fløte i kaffe når det butter litt imot på matfronten:)

mamma87 sa for siden:

har og ofte perider der jeg er matlei,og ingenting frister,så da er det lurt å variere litt med maten,prøve noe nytt så maten ikke blir kjedelig:)
kan også være lurt å ha gode matretter i frysern som man kan ta fram når man ikke gidder å lage mat:)

Anitra sa for siden:

Her om kvelden hadde jeg det slik, og da varmet jeg litt leverpostei i ovnen, hadde oopsie roll under og sprøstekt bacon over.. Yummy

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.