< Tilbake til oversikten

Kylling med bacon og sopp i fløtesaus

Miramax sa for siden:

300 g kylling i biter
100 g bacon (eller etter smak)
100 g sopp
1/2 gul paprika i små biter
Frisk basilikum eller bladpersille

Fløtesaus
2,5 dl fløte
0,5 terning hønsebuljong
1-2 ts pesto
1-2 ts dijon sennep
sort pepper

Kok opp fløten sammen med hønsebuljong og tilsett pesto, dijon sennep og paprika. La den småkoke mens du steker kylling, sopp og bacon i smør.
Bland alt sammen og rør inn friske urter (kan sløyfes).
Ikke tilsett noe salt! Med buljongterningen og bacon er det ganske salt allerede.

Supert sammen med blomkålris eller smørdampet broccoli.

Sausen er utrolig smakfull og kan brukes til masse (og varieres i det uendelige). Det var min favoritt saus til pasta, men nå finner jeg andre bruksområder :)

Oppskriften er nok til 2 personer....

Bacon sa for siden:

Ojojoj, se her du! Denne er nok rett opp min gate og skal jammen testes i morgen! :D
Takk for oppskriften :)

Bjørg sa for siden:

NAM! Dette skal testes ut i morgen!
Takker!

Mandy81 sa for siden:

Kanskje et litt dumt spørsmål.. men hvordan smørdamper du brokkoli :o

Imp sa for siden:

Denne ser deilig ut og skal prøves. TAKK!!

Cayamor sa for siden:

Hei, lite sporsmaal, hvordan smordamper du noe?

celeste sa for siden:

Denne er en storslager her i hjemmet :D
min favoritt :D:D

Kitt sa for siden:

Les her

blomsten sa for siden:

Kan dette spises de to første ukene ????(og da mener jeg altså i induksjonen)

Monicamoa sa for siden:

Hei,

jeg har sett at det er flere oppskrifter med hønsebuljong, tilgi meg hvis jeg er dum nå men skal ikke disse løses opp i vann? Eller kan man legge det rett i sauser etc?

NupiSnowJog sa for siden:

Denne lagde eg idag, heilt fantastisk!

Eg brukte kyllingbuljong (for eg kjøper ikkje Maggi, politisk overbevising) og hadde han rett i sausen. Brukte også heimelaga pesto.

NYDELEG!

Men det vart nok til 4 stk, kanskje vi er småspiste? :)

Ziltoidia sa for siden:

Måtte bare deise inn her for å fortelle hvor nydelig denne sausen var! Jeg er stort sett ikke særlig begeistret for kyllingbuljong, sennep eller paprika... men dette var jo fantastisk! :|

Til min glede hadde vi ikke bacon, så jeg brukte bare ekstra mye sopp og kylling. :D Nam.

Mizzmaya sa for siden:

MEN, hvor mange karbo er det i denne oppskriften til sammen? Jeg er på ketolyse, og det er viktig at ingen dager overskrider 15 g kh... ;)

Kitt sa for siden:

Det bør du strengt tatt kunne regne ut selv, da!;)

Ingen i kylling og bacon, 0.3 i sopp, paprikaen bør veies, men si 2,5, fløten ca7.5...............
Veldig grovt ca 11 karber delt på 2 porsjoner! Du er nok helt trygg på ketolyse med den oppskriften. :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.