Enkelte dager, som i dag, holder det på å bli for få karber. Noe jeg egentlig i starten av dette kostholdet trodde var umulig, men det kan skje. Ser at kuren ikke virker like godt på meg når det blir under 15 K om dagen. Jeg tyr oftest til tomatsalat eller nøtter utpå kvelden slike dager for å nå mine 15 K. Nå begynner jeg å bli litt lei av det, hva spiser dere?
Jeg har akkurat samme problemet..
Men jeg laga meg sopp i dag og dem var det masse karber i.
110 g og det ble vell 5,5 karber (3 sopper).
Og middagen jeg laga i dag med sopp, gul, grøn, rød paprika, løk og purreløk steikt med strimlet svinekjøtt kom på 14,1 karber (ble en stooor porsjon så klarte ikke spise alt men der var det soppen som dro opp karbohydrat innholdet)
Og jeg liker egentlig ikke sopp men når jeg laga det sammen slik så ble det kjempe godt :-)
Brukte både smør og olje når jeg laga det..
skulle ønske vi kunne spise gulerøtter på denne dietten, det er så enkelt og spise på kvelden..
Har aldri brukt de programmene, for mange påstår det er en del feil der... Jeg regner ut manuelt, etter matvaretabellen og det som står på varene jeg kjøper :ja:
må kansje sette meg litt bedre inn i hva som står på denne siden da kansje :-) går fortsatt og venter på startpakken min så blir vell kansje litt enklere når den kommer
Jeg spiser for lite karber... :confused: Får nok kanskje i i meg 15gr, men det kommer da fra fløte, rømme, cottage cheese, litt mandler etc. Spiser for lite grønnsaker.... :rolleyes:
skulle ønske vi kunne spise gulerøtter på denne dietten, det er så enkelt og spise på kvelden..[/quote]
Hvorfor ikke egentlig? Nå har ikke jeg lest Ketolyseboka, men trodde i min enfoldighet at dere hodlt unna gulrøtter pga karbeinnholdet. Og hvis man da sliter med å få til grammene sine, hvorfor kan man ikke det med en gulrot? :confused:
Jeg håper jeg får boka mi i morra eller tirsdag så får lese meg ordentlig opp i den da..
Og kansje få litt bedre oversikt over hva jeg kan spise for på dag 6 av dietten har jeg ikke gått ned 1 gram :-@
Så noe gjør jeg vist galt, men slår ut på at jeg har ketoner i urinen...
Jeg regner ikke nøyaktig på karbene hver dag. Tar det litt på feelingen. Også regner jeg en dag eller to i uka for å kontrollere at jeg ikke er helt på feil spor. Forrige uke oppdaget jeg at jeg kanskje var i litt overkant av 20 på karbene, så justerte litt ned. Så regna jeg på det i dag igjen og fant ut at jeg bare hadde fått i meg 8-9 karber i dag :eek:
Hva gjør man da? Jeg er jo mett selv om det er noen timer siden middag. Har ikke lyst på noe mer mat i dag. Burde jeg likevel stappe i meg noen sukkererter eller noe for å få opp karbantallet? Eller er det bare å tenke "jaja..skjerpings i morgen...."? (håper på det siste:D)
Jeg spiser salat av kinakål i steden for annen salat, den tror jeg har 3,5 g karber. Så tar jeg litt løk og paprika i, da går det fort å øke karb-innholdet.:)
Så hvis du spiser salat, hiv inn noe "høykalori" grønnsaker. Mais er også høy på karb.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.