< Tilbake til oversikten

Grønnsaker (hvilke er best?)

froken sa for siden:

Hei folkens,:) jeg har problemer med å få i meg grønnsaker.I beg er det veldig godt med salat,men så plutselig så stopper det helt opp. De grønnsakene jeg liker best(gulerot,mais) skal vi jo ikke spise:(
hvilken grønnsaker synes dere er apsolutt best?

Jabba sa for siden:

Rød paprika er nok min favoritt. Både som rå på gulosten eller stekt i masse deilig olje! Nam Nam!

Kitt sa for siden:

Blomkål (som mos eller jukseris), broccoli, rosenkål med masse smør, squash, løk (blir jo ikke så mye av det), rød/gul/grønn paprika, alle typer salat........

Tror det finnes en tråd om dette et sted!

UPS! Glemte jo nesten det viktigste SOPP!!!

danish sa for siden:

Gode svar over meg. Ellers er ikke grønnsaker så viktig. De har lite næring og mange rare stoffer i seg. Spis kjøtt :D

Adriane sa for siden:

Jeg tror at det er vel så viktig at man trives med det man spiser. Gulrøtter har i rå tilstand 6,7 g karber pr 100 g, mais litt over det dobbelte. Det er opp til deg og din filosofi å bruke dine karber på det du liker:D

froken sa for siden:

Takk for fine svar. Det er nok jeg som er litt kresen når det gjelder grønnsaker, men på samme tid synes jeg dt blir for kjedeligt å spise bare kjøtt. Kansje jeg skal prøve meg på jukserisen :)

luringen sa for siden:

hva med en fransk variant da? Det du liker i en ildfast form, olje og roasmarin og salt etc inn i ovnmen til de godt stekt.

Human sa for siden:

Agurk, tomat, asparges, blomkål, brokkoli, rosenkål og selvfølgelig sopp er alle ting jeg spiser i løpet av en uke.

Må bare være nøye med å avpasse mengden.......

froken sa for siden:

Ja kansje det. Jeg må nok bli flinkere til prøve meg på litt nye ting. :)

Gerd sa for siden:

Eller ostegratinere. Det er godt både med blomkål og aubergine :ja:

Thaleia sa for siden:

jukseris, fløtegratinert blomkål , brokkoli og østerssopp er godt det..er vel egentlig glad i grønnsaker generelt:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.