Elephanta sa for siden:
Lagde et brød jeg fant oppskriften på her, husker ikke hvilket det var, men syntes det smakte bare egg... :rulleøyne
Hvilket brød synes dere smaker mest som brød, og minst egg?
Elephanta sa for siden:
Lagde et brød jeg fant oppskriften på her, husker ikke hvilket det var, men syntes det smakte bare egg... :rulleøyne
Hvilket brød synes dere smaker mest som brød, og minst egg?
Theba sa for siden:
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=6079
Har ikke prøvd dette selv ennå, men det virker her inne som om det brødet er ganske populært. =)
isabella sa for siden:
Jeg har laget denne og synes den er ett av de bedre jeg har bakt. Når det gjelder soyaprotein så er det noen som ikke klarer det, men synes det var en tilvenningssak. Den smuldrer ikke opp - holder seg lenge i kjøleskap, kan fryses. Skal også prøve nøttebrød oppskrift men er ikke kommet så langt. Jeg har variert alt etter hva jeg har i huset, har også med fordel laget den med 4 store eller 5 mellomstore egg. (det som står i blått har jeg endret etter hva jeg har i hus)
Soyaproteinbrød a la PrincessMe
Bakte dette brødet et par ganger, men savnet 'brødfølelsen'. Idag kombinerte jeg litt av Ragnas Runstykker (takk Ragna!) og brødet og fikk et KJEMPEGODT brød som både smaker og ser ut som brød!
6 egg
2 dl creme fraiche (el seterrømme) - jeg har forsøkt begge deler mindre karb i rømme
1/2 dl rapsolje (mrk. ,5 dl tok nesten 1/2 liter men oppdaget det før det gikk i deigen)
2.5 dl soyaprotein
1 ss bakepulver
4 ss linfrø
50 gram sesamfrø (når det gjelder frø, kli og solsikkekjerner kan du veksle, kan også ha feks valnøtter istedetfor sesamfrø.)
30 gram hvetekli (Jeg bruker ca 20 grmkruskakli og har flere solsikkerkjerner)
30 gram solsikkekjerner
Drysset med blå valmuefrø på toppen (ikke nødvendig)
Hele brødet inneholder ca 24 kh, og jeg får 17-18 skiver per brød (det blir stort). Dvs bare litt over 1 kh per skive!!! :D (og det er med min type soyaprotein som inneholder 10 kh per 100 gram)
Og det smaker brød! :D
Stekinga er som før: 180 grader -45 min!
StineK sa for siden:
Proteinbrødet og lollypopbrødet kjenner ikke jeg noen eggesmak på.
screwball sa for siden:
Kjenner heller ikke noen eggesmak på lollipopbrødet og det er dette brødet som har hjulpet meg å "holde ut" ketolysen.
Jeg bløtlegger ikke linfrøene og steker det bare 1t. Skjærer i 4-6mm tykke skiver og fryser. Tar så opp så mange som jeg trenger.
Elephanta sa for siden:
Flott! Takk for oppskrifter, disse skal prøves ut så fort som mulig! :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.