benam sa for siden:
Hei!
Jeg har presentert meg som tidligere fettfobiker og storspiser av karbohydrat i form av mengder av frukt, grønnsaker, meierilettprodukter, knekkebrød og lettbrød. Jeg har fylt meg opp med kalorifattig mat i mange år, vært mye sulten og trodd at jeg har vært kjempesunn.Tok ikke tran heller pga fettet.:(
Nå er jeg på vei til å legge om. :) Jeg tar det litt gradvis, for for meg betyr det å spise nesten alt som har vært strengt forbudt i alle år! Det er så rart, men så deilig, tenk jeg kan spise gulost og rømme!! Jeg steiker meg egg i smør!!! Det er helt herlig!!
Jeg spiser ikke rødt kjøtt, men ellers både fisk og kylling.
Det er nå ca 2 uker siden jeg starta og jeg føler meg i kjempeform! Har gått ned 2 kg allerede, kroppen kjennes lett og humøret er på topp!
Er på et nettsted der jeg har vært med i mange år hvor jeg har telt kalorier, og hvor det er en oppsummering hver dag av fordelingen av de forskjellige næringsstoffene.
Før var det slik :karbo ca 70%, protein 24%, fett 6 %
Nå karbo ca 15 %, protein 25%, fett 60 %
Det er vel ikke helt lavkarbo, men stor forskjell allikevel.
Leser boka til Skaldemann for å forstå mer, og syns den er kjempespennende. Jeg får skikkelig utfordret mine (tidligere) meninger om hva som er sunt og ikke.
Det jeg savner mest er kanskje noe å ha pålegget på:D, prøver å unngå knekkebrød og slikt. Har noen forslag??
Ellers så leser jeg rundt her på nettstedet og lærer masse!!!!
Ha en super helg alle sammen!!!!