1 kylling, kutt i biter halvt kg okra 1 skje smør eller 3 skjeer olje salt 1 tomat pepper 1 skje tomat pure en halv glass tomat juice 1 løk 4 båter hvitløk 1/5 skje med syv krydre (ras el hanout heter det i utenlandske butikker)
bland kryddrene,tomat,tomat juice,hvitløk smør og løk med 3 kopper vann oppi en ildfast form, så legger du oppi okraen og kyllingen og så stekes det i ovnen på 300 grader til det blir gjennomstekt
Lurer på om de har det krydderet her i Stavanger? Dette høres ut som noe jeg kan lage hjemme hos mamma i juleferien en gang når alle er lei av julemat ... :) Her på hybelen gidder jeg ikke lage skikkelig mat.
ja di har det i stavanger :) nå pleie jo di unnvandrer butikkene stenge og åpne for hver gang jeg er hjemme på besök, men tror den palestiner butikken i bakken med arkaden har....alle arabere bruker det i maten så er ganske lett tilgjengelig...
Ok. Jeg bare tok det første alternativet jeg. Har sett på flere nå, og det ser ut til at det kanskje er lurt å regne 7, ja.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.