< Tilbake til oversikten

Kan jeg telle med grammene i oljene jeg tar?

elian sa for siden:

Jeg tar tilsammen 8 kapsler CLA/Udo's hver dag. Kan jeg ta med dette når jeg regner ut hvor mye fett jeg har spist? Da blir det jo brått ganske mye mer... :)

danish sa for siden:

Egentlig ikke. De fleste tilskudd inneholder kanskje 250 mikrogram, på det meste 1000 mikrogram (1 gram) olje. Altså har du maks 8 gram ekstra fett. Det er lite.

elian sa for siden:

Ok... et var ikke mye nei.... Tror jeg spiser alt for lite fett, se.... :rolleyes:

Prøver med litt rømme på maten og fløte i sauser + at jeg steker i meierismør etc... Men det blir nok for lite. Spiser NOE bacon og MYE egg, men det blir nok for lite fett... Forslag?

Jabba sa for siden:

Kanskje du kan spise litt nøtter - de inneholder mye fett...

danish sa for siden:

Hm. Det høres ikke for ille ut. Jeg spiser ca. 100 gram smør og 1,5 desiliter fløte om dagen, pluss 2-5 egg og litt fet ost (gräddost eller Camembert). Jeg får i meg nok fett.

Kakao med smør er godt og enkelt. Bestemødre elsker det. Bland 0,5-1 ss. bakekakao med 1 ss. vann. Smelt med 2-4 ss. smør. Tilsett 0,5-1,5 dl fløte, og litt vann. Franskmenn tilsetter litt crème fraîche. Østerrikere tilsetter en eggeplomme, litt kaffepulver og lar den koke seg tykk (under røring). Søt med sukrin efter smak. Du kan også tilsette èn teskje honning (ca. 3-4 gram karbohydrat), som har mye smak. Du kan med fordel tilsette litt nellik, ingefær og chili, som er utrolig godt og reduserer behovet for søtning.

elian sa for siden:

Oi! Det hørtes godt ut. Men spiser du det alene, eller sammen med noe annet?

Når jeg tenker etter spiser jeg mye ost da. Der er det jo ganske mye fett--- :)

danish sa for siden:

Det er godt med pisket krem. Heller du det over pisket krem, blir det en slags cafe lattè.

elian sa for siden:

Ååååå herregud!!!! Kaffe Latte!!!

DET ER DET JEG SAVNER ALLER MEST!!! :eek:

Pearl sa for siden:

Cocosa i kaffen, cocosasjokolade. :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.