kiril sa for siden:
noen som har prövd den?
har letet etter sånn johannesbrödkjern mel eller hva det heter men finner ikke, men Carbalose Flour hadde vi i sverige...
kiril sa for siden:
noen som har prövd den?
har letet etter sånn johannesbrödkjern mel eller hva det heter men finner ikke, men Carbalose Flour hadde vi i sverige...
Hedda:) sa for siden:
Carbalose flour har jeg ingen kjennskap til dessverre...
Adriane sa for siden:
Jeg liker ikke konsistensen på JBK, så jeg bruker Thicken Thin not/Starch thickener som jeg bestiller hos Netrition. Blir billigere også til tross for porto om bestillingen er på kr 200 eller mindre.
Adriane sa for siden:
Glemte å nevne at jeg har en ny bestilling der på Carbalose mel som burde komme i morgen. 1,3 kg, og blir spennende å prøve ut.:)
kiril sa for siden:
flott da må du gi tilbake melding hvordan det var :D
Adriane sa for siden:
Ja, gleder meg, og skal gi tilbakemelding.
Puppeguri sa for siden:
Jeg har kjøpt johannesbrødkjernemel fra Lavkarbopikene. Stor boks! Mye større enn den jeg kjøpte på helsekosten. :)
Gerd sa for siden:
På apoteket har de noe som heter Nestargel, fra Nestle. Det er 96.5 % johannesbrødkjernemel. Jeg bruker det :)
kiril sa for siden:
takk for tips :D
krill sa for siden:
Hvor mye betalte du for den JBK-erstatteren på Netrition.com?
Har du kjøpt andre produkter derfra som du vil anbefale?
Blir det ikke en del å betale i frakt?
Adriane sa for siden:
luoi
Adriane sa for siden:
He, he - fikk litt hjelp av vovsen over her.
[color=indigo][/color]
T%T koster nå 14.99 dollar for 227 g. Frakt er avhengig av vekt, det finner du ut på sidene deres.
[color=indigo][/color]
Nå bruker ikke jeg tykningsstoffer lenger, da jeg synes både smak og konsistens blir litt merkelig.
[color=indigo][/color]
Carbalose hadde en litt stikkende smak, så det ble med den ene gangen.
[color=indigo][/color]
Det som bestilles hos Netrition.com her i huset, er vitaminer. Vi inntar daglig en dose av vitamin D 3 på 4000 ie, Norge tillater maks 400 ie. Slik er det med magnesium o.l. Nyere forskning om dette finner du bla.hos kostdoktorn.se
[color=indigo][/color]
Skruppeløs som jeg er bestilles dette til "poste restante Strømstad" Der er det ingen norske tollere som mener at vi har for høy dosering av noe som helst:D
Her er det heller ingen øvre grense på 200 kr pr forsendelse, men av og til må vi betale svensk moms - om de husker det.
[color=indigo][/color]
Baketips fra en som har levd LCHF en stund:
[color=indigo][/color]
Nannas knekkebrød er fantastiske.:) Jeg har halvert solsikkefrø og doblet sesam og linfrø for å få ned karber. Det er like godt.
[color=indigo][/color]
Om man må ha brød til reker o.l.:
[color=indigo][/color]
Gå til kolhydrater.ifokus.se og scroll ned til bakeoppskrifter.
[color=indigo][/color]
Mizzas brød med brødsmak
eller
Lembasbrød av fru Kaos. Man må ofte lese hele tråden for å få med seg korrigert oppskrift.
[color=indigo][/color]
Lykke til!
[color=indigo][/color]
[color=indigo][/color]
[color=indigo][/color]
[color=indigo][/color]
krill sa for siden:
Takk til deg og vofsen din ;)
Supre tips, skal sjekke de ut.
Har ingen erfaring med slike fortykkningsmidler, men jeg har så utrolig lyst på rømmegrøt, og da trenger jeg et eller annet JBK-lignende middel.
Kanskje du har et annet tips til hva jeg kan bruke?
arnakristin sa for siden:
Hei,
Jeg bruker Fiberhusk i steden for JBK i rømmegrøten da jeg ikke liker smaken på JBK.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.