kiril sa for siden:
men kommer ikke opp i 15 karbo...
skal jeg tvinge med selv til å spise eller???er mett med hevrt måltid
kiril sa for siden:
men kommer ikke opp i 15 karbo...
skal jeg tvinge med selv til å spise eller???er mett med hevrt måltid
elian sa for siden:
Jeg er som deg... Spiser MASSE, men sliter med å få i meg karbo.... :confused:
kiril sa for siden:
i dag spise jeg et ekstra egg i bacon omeletten min...men klarte ikke all salaten da...tenk å väre så mett på den slankekur hehe
men jeg föler meg hvertfall ikke så tung og ekkel som för når jeg var mett...
Iset sa for siden:
Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å ikke komme opp i 15 gram? Da kan dere jo umulig spise nok grønnsaker? Spis feks. tomater og løk, mer grønnsaker til middagen og de andre måltidene. Velg de grønnsakene med mest karbo om dere sliter. :)
kiril sa for siden:
jeg spiser paprika, agurk og salat og sånn stangselleri eller hva det heter...og spiser MASSE om gangen,,,i hele går spiste jeg en hel agurk til sammen...
Iset sa for siden:
Men en agurk er jo bare vann. ;) Spis mer karborike grønnsaker. Masse løk og paprika og sopp, feks. MASSE. :)
Ovnsbakt løk til middagen er kjempegodt, lag en dessert med bær og fløte.
Pearl sa for siden:
Karbohydrater fra grønnsakene gir nødvendige mineraler og vitaminer. Ikke smart å kutte ut de. :)
elian sa for siden:
Jeg tror faktisk ikke det er sånn at jeg ikke KLARER det... Men underbevistheten min VIL ikke.... :confused: :o
Jeg blir alltid så REDD karbo, når jeg holder på med "dietten" (livstilen)...
Husker jeg slet veldig i 2004 også.... Fikk ganske mange pekefingre av både deg og Nille m.fl..... :rolleyes:
Jeg spiser litt løk og sopp, en tomatskive og et par agurkskiver, og til middagen pleier jeg å spise litt brokkoli... Også har jeg issalat til noen av måltidene...
Der de få karboene mine kommer, er nok i dressingen på salaten og det sukkerfrie syltetøyet og CC jeg har på eggepannekakene... :rolleyes:
kiril sa for siden:
å er det, jeg elsker agurk, men jeg får lage noe med sopp, gjelder det all sopp???
paprika spiser jeg og masse av :)
testet den stixen og er allerede i ketose, så nå begynner vell fettforbrenningen???begynte kuren i går
ovnsbakt lök hörtes himmelskt ut
Sirius sa for siden:
Agurk, sopp, salatblader er vel og bra det... Men dette er jo bare vann! :p Supplér med knallrøde tomater, paprika i ulike farger, crispy broccoli osv!
Husk at for få karber kan hindre eventuell vektnedgang!:)
isabella sa for siden:
At grønnsaker er viktige ernæringsmessig er jeg enig i, og spiser nå endel brokkoli, løk, sopp osv.
MEN, kan du forklare meg hvordan for få karber hindrer vektnedgang?
Har spist Skaldemann, med veldig lite grønnsaker og var opp i maks 12 karber pr måltid. Brukte mye på kremost, fløte osv, og litt grønnsaker. Gikk veldig mye ned i vekt.
PS: Grunnen til jeg konverterte til ketolyse er at jeg blir veldig matlei og da er det lett å gi opp. Ketolyse kuren gir mer variasjon (synes jeg). Går ned her også, men ikke mindre enn på Skaldemann (noe som selvfølgelig kan henge sammen med at jeg snart har nådd halvveis merket mitt og vekten muligens går saktere ned da)
elian sa for siden:
[quote=isabella;587145]
MEN, kan du forklare meg hvordan for få karber hindrer vektnedgang?
quote]
Dette lurer jeg på også.... :rolleyes:
Sirius sa for siden:
Jeg er nok ikke best kvalifisert til å svare på dette...:o
Bare noe jeg har merket meg etter råd mot stagnasjon i diverse tråder. Med for få kaber mente jeg altså under 15. Tror Nille(?) har forklart dette et sted, men finner ikke noe konkret.
Jabba sa for siden:
Hvis du får i deg for lite karber kan kroppen tro at det er "vanskelige tider" og setter seg selv på sparebluss - dvs gir ikke slipp på fettet så raskt.
isabella sa for siden:
Jeg tror ikke at den kommer i sparebluss pga av for lite grønnsaker, eller for lite karbs. Jeg tror derimot at for lite fett vil sette den i sparemodus. Det er viktigere med fordelingen - hvor mye fett en inntar i forhold til proteiner og karbs.
Det beste er selvfølgelig å spise ren mat. Og da er det kjøtt/fisk, fett, egg, grønnsaker som er fornuftig å spise. Da vil en muligens kunne få problemer med å få i oss nok karber.
Men det er jo også karbs i de fleste søtningsmidler, ost, meieriprodukter osv. Dersom vi begir oss ut på baking så vil det være endel karbs der også.
Dersom vi bruker tid på å finne ut hva som hindrer vår fettforbrenning (det er veldig individuelt) og holder oss borte fra det tror jeg at VEKTMESSIG vil spille liten rolle hvor karbene kommer fra. Hvis vi i tillegg passer på å ha rette fordelingen vil vi gå ned i vekt, også under 15 karber til dagen.
ERNÆRINGSMESSIG, derimot vil det nok være en fordel å la de fleste karbene komme fra grønnsaker.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.