< Tilbake til oversikten

Fjerne barten?

Cyan sa for siden:

Som alle har jeg litt litt dun på overleppa, og det plager meg ikke, men i det siste har jeg lagt merke til at det begynner å bli litt vel mye utpå kantene, og min mann har kommentert det. Vurderer å begynne å fjerne den med voks, men jeg er litt redd for at den da skal vokse ut igjen med stive og mørkere hår enn før.

Er det noen som har noen erfaringer og tips å dele med meg angående fjerning av ansiktshår? Jeg har aldri så mye som nappet brynene mine engang, så jeg har null erfaring på fjerning av ansiktshår :o

Cyan sa for siden:

Takk :)

scartz sa for siden:

Jeg bruker høvelen på barten! :D
Hårene bruker litt tid på å vokse ut igjen, og de skal bli litt lange før jeg legger merke til dem. Aldri prøvd voksing, men det virker vondt og pes (med tanke på bart) :/ Med høvelen tar det 3 sekund å fjerne alt, samt jeg trenger bare å barbere det 1-2 ganger i måneden.

Runegutt sa for siden:

>Kommer til å beholde min bart

scartz sa for siden:

:p kanskje jeg skal gro ut min, høhø :p

Benzo sa for siden:

Bruk voks, ikke vondt og holder lenge. Du klarer det fint selv, kjøp ansiktsvoks på f.eks. Vita. Tynne strips. På sikt vil hårveksten bli svekket.

Mosepjusk sa for siden:

Enig. Veldig enig!

Cyan sa for siden:

Tror jeg satser på voks jeg, hvis jeg velger å ta den bort :)

JenJen sa for siden:

Legger igjen tips om threading her også ;) Tutorials på YouTube, krever litt trening men er verdt det. Blir et litt mer "naturlig" resultat enn med voks, og det kan brukes av alle. Passer veldig bra for de som ikke kan vokse.
Dessuten, dere trenger ikke kjøpe spesialstrips for ansiktet. Sånne vanlige strips for legger kan klippes i tynne remser :) Bare husk å stram huden GODT, ellers kan huden følge med :o Det er vondt, og det ser ufattelig tåpelig ut..

Lava sa for siden:

Vokser bryn og "bart" hod frisør datter, og er fornøyd!
anbefales, Salongen bruker flytende voks, og den
kan smøres der det trengs, en strips er rett, og man må ofte vokse to ganger for
å få tatt "svingen" ved munnviken...

Hjemmevoksing er ikke alltid så lett som det høres ut som...
Ei venninne så heller dum ut noen dager etter sitt forsøk :lol:

Pearl sa for siden:

Jeg gjør det enkelt og smertefritt med barbermaskin.

2mmelit1 sa for siden:

hihi, morsom tråd! jeg tar høvelen en gang i uken maks :P hilsen gutt 24 ;)

Runegutt sa for siden:

Jeg beholder barten ei stund til. Trimmer den av og til.
Skjegget fjerner jeg og lar gro, helt etter hummør

Areola sa for siden:

Nå ryker vel illusjonen for alle guttene her om at jenter er hårløse :p
Jeg har brukt krem side sommeren, men det tar veldig på huden,og jeg har måtte gjort det en gang i uka. De har ikke blitt tynnere, og man ser stubbene ganske godt når de kommer.. Men jeg likte krem bedre enn voks, særlig fordi jeg gjerne vil ta litt utover kinnene og mot ørene også. Av en eller annen grunn har jeg vokst på meg skikkelige kinn-skjegg..

matitt sa for siden:

Jeg synes det fungerer best å bruke silk-epil maskinen. Da varer det lenge, og det kommer ikke stive stubber. Men man kan bli litt rød, må bruke litt pudder første dagen:)

scartz sa for siden:

Gjør ikke det j***a vondt da? Jeg epilerer beina, og det er vondt nok! :p

kiril sa for siden:

hvor ofte må du gjöre det?
er lei av voksing og vurderer en sånn maskin...

scartz sa for siden:

max en gang i måneden. og jeg har mørke hår! Blir færre hår jo flinkere man er med å epilere :) Maskinen tar vekk alle synlige hår, men vil du ha "smooth" følelse på beina må du barbere sjapt over etterpå!

matitt sa for siden:

Den epilatoren ble min redning:) Kjøpte en litt dyr en, til 1000 kr, men nå føler jeg meg fin hele tiden! Det gjør jo LITT vondt på begynnelsen, men på lik linje med napping av øyebryn , så kjenner man det ikke noe særlig etter en stund. Burde prøves!

scartz sa for siden:

hmm.. Ja har braun epilator selv til 1200 kr. Dyrt, men verdt det! Med lys på å greier :D

matitt sa for siden:

haha, ja det har min også! Fint når man skal bruke den i mørket, hihi.

tufsa83 sa for siden:

Hei cyan!!
Jeg vil bare anbefale deg å ALDRI barbere barten, da kan jeg love deg at det kommer mer og hardere hår! Om du har sensitiv hud anbefaler jeg ikke hårfjærningskrem heller, MEN, jeg anbefaler virkelig sånne strips:D
Bittelitt vondt, blir bittelitt rød og barten er vekk lenge!!!
Finnes tom strips for sensitiv hud :cool:

scartz sa for siden:

Jeg barberer og har aldri opplevd MER hår! Så det varierer nok fra person til person :) Hardere er de ikke heller, men i begynnelsen når de har vokst ut litt, er de litt "piggete". når de får litt lengde igjen er de like myke som dun. Jeg trenger bare å barbere meg max hver 2. uke. Men med voksing kan man sikkert ta det 1 gang i måneden. Jeg foretrekker barbering fordi 2 ganger i måneden er lite, samtidig så det tar bokstavlig talt 5 sec å barbere det vekk!

Kristin_B sa for siden:

Ah...glad for å være blond :D

tufsa83 sa for siden:

Hehe, åkej, vi er nok forskjellige ja, sant det :p
Har bare hørt at dette har skjedd med flere, jeg har selv aldri barbert, men opplevde at det ble mer etter en hårfjernigskrem som jeg brukte 1 gang etter at en venninne anbefalte dette,skulle jeg aldri gjort, har måttet fjerne siden den gang gitt :eek:

LilleM0r sa for siden:

Hårets mengde eller lengde påvirkes ikke av barbering! Det er helt andre elementer som bestemmer det.
Men - mange føler at det er slik fodi at kutter du et hår så får det butte ender og ser og føles kraftigere ut. Samt at fargen på håret ennå ikke er påvirket av lyset...
Så dette er en myte - det er bare å barbere seg fodi som syns et er greit:)

Cyan sa for siden:

Etter å ha lest alle disse svarene har jeg bestemt meg for å vente med å fjerne barten :p Så lenge den holder seg så lys som nå, så er det greit nok, men hvis den blir mørkere så kommer jeg nok til å gå for strips :ja:
Tusen takk for tips alle sammen :suss:

tufsa83 sa for siden:

Ja:D strips er tingen!!! hihi.

Kristin_B sa for siden:

Ser ikke på avatarbildet ditt at du har noen bart i hvert fall :rolleyes: :lol:

Cyan sa for siden:

Nei, bare verdens mest saligste glis :lol:

Kristin_B sa for siden:

:lol: lurer på hva du har drevet med i natt jah....hmmm.... :p

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.