mine barn går i barnehage. her i Sverige får dem 2 brödmåltider, et varmt måltid som består som regel av kjött/fisk/kylling med enten ris,poteter eller pasta til.noen ganger har di vegetarisk mat,da med ris..og frukt to ganger.
di går bare 6 timer til dagen så er ikke så mye.
men kan jeg da kutte ut ris,pasta og poteter som tilbehör hjemme til middagene???
og et spörsmål til.
kan for mye karbohydrater til barn gjöre dem hyper???
etter vi kuttet ut alt slikkeri og godis til barn her hjemme så ser jeg egentlig hva sukker gjör mot di, i går fikk di en is fra mcdonald når di var ute med onkel, og han ble helt vill gutten.fikk jo nesten raseri anfall....nektet alt...
skulle önske vi ble lärt mer om kosthold til barn mens di enda var små...
Ja de gjør jo et forsøk på å lære oss det på helsestasjon, men de har ikke riktige kunnskaoer om hva som er bra og ikke... desverre... De lever etter den regelen hvor de tror at man dør uten poteter og brød og at vi MÅ ha litt sukker, for å fungere... desverre... :rolleyes:
Tror unger tåler mer karber enn voksne. Men når det er sagt må jeg si at man gjør ungene en bjørnetjeneste ved å lære de til å bli glad i det søte. Kan bli fryktlig vanskelig å legge om til et karbofattig kosthold når de kommer opp i 3-4 års alderen.
alt med måte ifht unger..og når man finner ut at egne unger tåler det ene elelr det andre dårlig så tilpasser man seg jo til det. Lar være å ha det i hus, forkklarer og gir dem alternativer etc. Mine to tenåringer er pt umulige ifht å styre i kosten. Jeg bestemmer jo middag og sånt,men ut over det..så ville de helst levd på pizza og loff. Regner like vel med de har fått med seg en del de vil ta frem igjen siden i livet.Han minste derimot spiser jo det jeg gir han..og han akspterer glatt at godt få han litt av på lørdag.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.