< Tilbake til oversikten

Ang manglende ketose

elian sa for siden:

Jeg var i ketose på tirsdag og onsdag. Men de siste 3 dagene har det ikke vært farge på stix'n.

Jeg har spist MYE maltitol, men ikke NOE annen karbo (kun det bittelille jeg får fra fløte, rømme, dressing, brokkoli, sopp, løk)

Jeg har lest at ketosen kan bli borte ved inntak av søtstoffer. Men betyr det at vektnedgangen også stopper? Eller er det bare at fargen på stix'n ikke synes...

Noen som forstår den litt dårlige forklaringen min? :rolleyes:

valleygirl sa for siden:

Maltitol kaster meg lett ut av ketosen. Merker at det ikke er noe bra for opplegget å spise alle disse sjokoladene og bars'ene som inneholder få nettkarber. jeg tror jeg tar opp flere enn nettoene, desverre.:(

Nille sa for siden:

Kunstig søtstoff kan virke inn og det er ikke BARE maltitol i det du har spist, er det vel ?

Ellers vet du jo at stixen ikke viser hele sannheten. Har du spist under 20-30 karber ER du i ketose uansett hva stix viser... Helt sant !!

Jeg tror kanskje problemet heller er at du har spist for lite. For lite karber kan også hindre vekttap.... men det vet du jo også.... sorry at jeg maser om det.

Hilsen meg med den grønne grønnsakspekefingeren høy hevet !:D

elian sa for siden:

Hihi! Der var Nille jo :D

Jeg spiser nok kanskje for lite ja....

Har du sett matloggen i journalen min? Kanskje du kan peke litt på den? :rolleyes:

Jeg tror ikke jeg spiser mer enn 5-10gr karbo om dagen.... :confused:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.