Jeg har såvidt - for første gang i mitt liv :eek: - begynt å trene på treningssenter. Her hjemme har jeg en manual på fem kilo, som jeg tenkte å bruke avogtil.
På treningssenteret fikk jeg et program av fysioterapeuten, hvor en av dem var å trene biceps med en manual. Men hvordan kan jeg bruke manualen til å trene andre musklegrupper?
Noen som har tips, evt. lenker til sider med tegninger på? Jeg er totalt grønn på treningsterminologi - biceps er vel omtrent det jeg kan :o
Har du en eller to manualer?
Jeg spør, for hvis du har to, så vet jeg om noen øvelser, har du bare en, så vet jeg bare om to-tre, hvorav en er biceps... :rolleyes:
To tricepsøvelser:
1:
Hold manualen på baksiden av hodet med begge hender.
Strekk opp hendene og senk de igjen. (10-15 reps??)
Variasjon:
Strekk armene halveis opp, så helt opp, rett ned (1-2, 1). (10-15 reps??)
Strekk armene helt opp, senk halveis, så helt ned (1. 1-2). (10-15 reps??)
2:
Hold manualen i høyre hånd, støtt den venstre på et stolsete. Bøy deg framover så du er ca 90 grader i ryggen.
Løft manualen opp så du har en 90 graders vinkel på albuen. Så løfter du albuen rett opp bakover. 10-15 reps, pause, 10-15 reps og så gjør du det samme med venstre arm.
Repeter 1-2 ganger ?? Vet jo ikke hvor sterk du er ;)...
Håper du skjønner noe av forklaringen min...
På begge disse øvelsene skal du kjenne at det tar i tricepsen.
Kjøp Kari Jaquessons Video Vitamin 5 Fatburner!
Den har et treningsprogram med bruk av manualer og du får brukt hele kroppen. Hun viser alt du skal gjøre og motiverer deg til å dra på litt til når du egentlig er sliten. Når du har fått dreisen på det med lette vekter bør du skifte/bygge på til tyngre sånn at du får effekt :)
Det er forresten et aerobicprogram på samme dvd, sånn at du kan variere
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.