missnano sa for siden:
Jeg lurte på en ting... Istede for en måltid så er det noen som drikker proteinshake.... Noen som kan fortellemeg litt om dette? Er det noe å anbefale?:) Noe som er "karbofritt"? :confused:
missnano sa for siden:
Jeg lurte på en ting... Istede for en måltid så er det noen som drikker proteinshake.... Noen som kan fortellemeg litt om dette? Er det noe å anbefale?:) Noe som er "karbofritt"? :confused:
Gracella sa for siden:
Det er vel ikke å anbefale annet enn som "nødmat" eller i forbindelse med trening (litt usikker selv her, for det er ikke noe jeg har vært interessert i).
Du burde heller spise MAT.
Hvis du har tenkt å erstatte mat med pulver/shakes/barer e.l., så er det eneste som er sikkert at det kommer du ikke til å klare i lengden og det er heller ikke sunt for kroppen din :(.
Ser at du ikke har en filosofi, men bare prøver å unngå karber.
Det beste ville vært om du fant deg en filosofi som du tror passer deg, da vil du bli tryggere og få i deg det kroppen din trenger.
Uansett vil jeg anbefale deg å spise de riktige karbene fra grønnsaker som vokser over jorden, samt riktig type fett, rent kjøtt og ren (fet) fisk...
Sjekk ut oppskriftene her inne, der er det mat for alle lavkarbofilosofier!
Lykke til!
missnano sa for siden:
Takk for gode ord go tips:)
danish sa for siden:
Problemet med proteinpulver er a) at det ofte lages av soya (som inneholder mye giftstoffer, veksthemmere o. s. v), og b) at det lages ved meget høy temperatur (som bryter istykker proteiner). Mysepulver har mistet mye av mysens gode virkning, fordi den er sterkt varmebehandlet.
Vil du ha et enkelt, velsmakende proteintilskudd, prøv ricotta (en slags cottage cheese laget av myse; meget god aminosyreprofil) eller fete oster som Brie og gräddost (melkeprodukter er kjent for å være vekstfremmende, p. g. a. insulin-effekten og IGF-1).
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.