< Tilbake til oversikten

Dere som har gått ned mer enn 30 kg

Anitra sa for siden:

Hvordan har det gått med huden deres? Jeg ser at jeg vil få et forkle på magen, som jeg kommer til å søke om å få fjernet. Er det noen av dere som har tatt plastisk operasjon i etterkant?

Jeg vil gjerne ha dere's erfaringer på dette området.

Karbosara sa for siden:

Et lite tips: Prøv å vente ett år etter vektmålet er nådd, før du vurderer å stramme inn noe som helst. Hvis du fortsetter på lavkarbomat etter endt kur, kan det godt hende at huden din vil trekke seg mer sammen...så har du også holdt vekten ett år og har gitt hodet også sjansen til å "se" forandringene som kroppen din har vært gjennom.

Jeg skulle ønske noe gav meg det rådet da jeg hadde nådd mitt mål før jeg tok bukplastikk, kroppen min var fremdeles i forandring da jeg tok operasjonen, og jeg tror jeg ville hatt større utbytte av å få med hele den forandingen før operasjon...sånn mentalt sett...

Anitra sa for siden:

Ahh, tusen takk for godt tips! Det er jo uansett opptil 1 års ventetid, men kan jo ta en samtale med legen min når jeg er ferdig, noe jeg håper blir til sommeren ;)

rotor sa for siden:

De som trener styrketrening på hele kroppen og går ned på den måten unngår i mye større grad slapp hud enn de som bare slanker bort alt fettet. Vet ikke helt hvorfor dette skjer, men det må jo ha noe med at kollagenet i huden klarer å stramme seg opp mer. Kollagen er generelt veldig strekkbart men det er vanskelig å få fibrene til å trekke seg tilbake når man slanker bort vekt. Det blir også slappere med økende alder.

mamma87 sa for siden:

har nå gått ned ca 35kilo!:D
Men!ja har en del løshus:(skal til legen neste uke,for å få sendt henvisning ang bukplastikk!spent ja..har også hengepupper,over flødig hus på armer og ben,skulle ikke tro jeg var 21 år..:o

Anitra sa for siden:

Jeg begynner jo å merke vektnedgangen, spes øverst på baksiden av lårene, for det er på lårene jeg har krympet mest.

Anitra sa for siden:

Hehe, her ser jeg at jeg har slurvet med søkingen :)

Kitt sa for siden:

Gjett om!:D

(Har dem som abonnerte tråder, jeg. Slipper å søke dem opp:p)

Håper du ble litt visere!:eek:

Anitra sa for siden:

Veldig!! Nå har jeg sjekka BMI en min, den er gått ned til 32.4 fra 36.5 og må ned til min 28, ca 10 kg til.
Henget mitt er også målt, nå gjenstår bare de siste kiloene ;)

Kitt sa for siden:

Jeg tok det privat og han var ikke fullt så nøye. Så mere på hvordan jeg er bygget etc. Hadde BMI på 31 da jeg gjorde det.
Betalte 38700,- men fikk igjen 13000,- på skatten fordi det er så lang ventetid i det offentlige. Hadde fastlegen min oppdaget at alle magemusklene mine var ødelagt etter 2 svangerskap, hadde jeg nok fått det uansett. Men, men...
Har akkurat hatt en arrjustering pluss litt pynting på hoftene. Gratis!:D

Lykke til! Det er ingenting å grue seg for!:)

anneca sa for siden:

Jeg har "bare" gått ned 28 kg, men jeg må si at jeg er overrasket over hvor lite heng det egentlig er. Noe er det jo, og ikke spes pent, men jeg hadde trodd det skulle bli mye mer når jeg startet å slanke meg for litt over ett år siden. Planen er å gå ned minst 10 kg til, så jeg får se hvordan det blir da.

Kitt sa for siden:

Heldiggris!:D
Huden min var så ødelagt av strekkmerker at den ikke hadde sjans til å trekke seg sammen. Nå som den ødelagte huden er borte, følger resten heldigvis med i svingene!:heia:

Anitra sa for siden:

Pr.idag har jeg en heng på ca 6 cm, blir spennende å se hvor mye det om 10 kg.

anneca sa for siden:

Hvordan måler man henget?

Anitra sa for siden:

jeg tok målebånd under henget og en bok rett over liksom. Så ikke så smart ut da :/

Kitt sa for siden:

Jeg hadde heng på nesten 12 cm.:eek:
Så før- bildene sist jeg var der (Fornebu- klinikken) og fikk sjokk!:eek::eek::eek:
Kan/ vil liksom ikke huske hvor ille det var!

Når jeg ser på magen min nå, 3 uker etter siste inngrep, er den jo langt fra perfekt, men ut i fra før- bildene ser den flott ut for meg!:D

Om jeg nå bare kunne gå ned 10-15kg og holde vekten sånn ca, så skal jeg aldri mer klage. Er jo over 40 og har født 2 barn! Umulig å se ut som da jeg var 16 uansett!:lol:

Anitra sa for siden:

Har du delt før bildene?

Kitt sa for siden:

Jeg har dem desverre ikke selv. De ligger på pcen til legen min på Fornebuklinikken. Kan jo spørre om å få bildene, da. Vet at noen av dem har blitt ødelagt, men noen har han jo igjen.
Hmm, kanskje jeg skal ringe dem på mandag å høre om de kan sende meg dem.
Om jeg legger dem ut her, er jo en annen sak!:D Neida, spiller ingen rolle for meg, magen er borte, den!:p

Anitra sa for siden:

Jeg blir så motivert av før og etter bilder :)

Albertine sa for siden:

Jeg har gått ned i overkant av 50 kg nå og har et heng av en annen verden. Gleder meg vilt og hemningsløst til jeg kan ta bukplastikk. Det ser ut til at jeg må ta en del andre ting også, for jeg var slett ikke forberedt på hvor stygge lårene mine er blitt. Og puppene...

Kitt sa for siden:

Puppene mine rører ingen kirurg!:D
Ved brystløft er det over 30% sjanse for at de kapper nervene til brystvortene slik at de blir følelsesløse:eek:, og det er alt for dårlige odds for meg!

Litt personlig, men....

Anitra sa for siden:

Jeg har ikke følelse der uansett, men jeg vil i såfall ha de litt større. Holder på å krympe til en A cup nå jeg.

Runegutt sa for siden:

Mange av oss som IKKE er kirurger :D

scartz sa for siden:

hahaha, den var god! :p

Kitt sa for siden:

Takk og lov for det!
Er gift med et glimrende eksemplar av arten som IKKE er kirurg og for hans del (og min) slipper ingen kirurg til!:love:

Anitra sa for siden:

Hehe, du får sagt det du :p

Runegutt sa for siden:

Beklager, bare måtte :-)

Kitt sa for siden:

Du er sååå tilgitt!:dulte:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.