< Tilbake til oversikten

Bursdager og Selskap

LorelaiLeigh sa for siden:

Jeg vet ikke om denne tråden finns fra før,så jeg starter en. Jeg begynte nemlig å tenke på dette med bursdager og selskaper. I min familie har vi rimelig mange bursdager i løpet av et år og det er fint lite salater og sånt og finne.Stort sett er det bløtkaker,kjeks,fromasjer,geleer og enda fler bløtkaker. Hva gjør man da?Det er faktisk bare jeg som er overvektig og på slankern i disse selskapene så jeg tror ikke noen av det andre tenker på hva de spiser og ikke. Det virker jo så uhøflig å ikke spise noe,men hva kan man gjøre da? Jeg tenker at et bløtkakestykke inneholder nok karbo for en uke.:p Nå har jeg ikke dette søtsuget lengre heller så jeg har ikke lyst på sånne ting,men alle spør alltid om jeg ikke skal ha noe? De er jo vant til at jeg spiser. Hva sier jeg da?Jeg syns ikke om å opplyse alle om at jeg slanker meg,selv om det ikke er noen skam. Hva gjør dere i sånne selskaper?:confused:

scartz sa for siden:

Kan du ikke bake en kake selv, som du tar med? :) Mange gode oppskrifter her inne på forumet! Jeg er veldig skjeldent i bursdager, så når det først skjer så unner jeg meg et kakestykke... Men så er det bare å passe på at det faktisk blir bare ETT kakestykke! :p

Homer Simpson sa for siden:

Jeg bruker å si at jeg ikke har lyst på kake, is osv. Sikkert ingen som tror det, men det er faktisk sant.
Sier jeg at jeg prøver å kutte ned/ikke spise så mye sånt så kommer maset om at "litt kan du jo unne deg". Og hvis jeg sier at jeg unngår karbo, så blir det masse spørsmål/forklaring om det.

Summer sa for siden:

Du kan bake kake og ha med selv. Eller kjeks som du har med til deg selv, med babybel-oster feks. Og så kan du ha med nøtter og 86% sjokolade om du spiser det. Så spiser du noe sammen med de andre. Det er jo det samme hva du spiser for dem, bare en deltar på samme premissene som de andre. :)

Og om noen spør, så må du ikke legge ut om det om du ikke ønsker, det er lov å si: jeg er på diett, men jeg ønsker ikke å snakke om det.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.