< Tilbake til oversikten

Hvilken farger skal denne sticksen være?

tykksmåbarnsmor sa for siden:

KAn noen hjelpe? Jeg har målt 2 kvelder på rad nå, ene gangen var den lys rosa, neste litt mørkere. Blir så forvirret her inne. Når forbrenner man fett, når drikker man for lite vann,og når han jeg spist for mye karbohydrater?

Hva er egentlig riktig farge på sticken?

Pearl sa for siden:

Hvis du har utslag på stiksen betyr det at du har ketoner i urinen. Det spiller ingen rolle om stiksen er rosa eller lilla. Utslag er utslag. Dersom stiksen er veldig mørk kan det bety at man har drukket lite vann. Det er nødvendig å drikke godt med vann for å forbrenne fett.

Skippy sa for siden:

Riktig farge er ikke noe å bekymre seg om, utslag er utslag. Om du havner helt på den mørkeste fargen som står på boksen, så bør du drikke mer. Inget utslag, så se igjennom hva du har spist og dra ned på karboene noen dager, står om det i boka. Ikke værre.

Pearl sa for siden:

Der slo jeg deg med noen sekunder Skippy.:lol:

Nitja sa for siden:

Jeg målte to ganger i går, ene gangen tidlig på dagen da var den ganske mørk (hadde nesten ikke drukket noe) målte så igjen seinere på kvelden når jeg hadde drukket en god del og da var den mere mellomrosa synes nå jeg..
Men mener og ha lest at så lenge den er i den fargen der det står enten spor etter ketoner, eller utslag for ketoner o.l da forbrenner du fett?

Eller tar jeg fulstendig feil nå?
Om urinen din er veldig mørk tror jeg det er så drikker du for lite vann..

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.