Superslimithink sa for siden:
jeg er i ketose, og har drukket litt pepsi max... kjenner jeg til tider er sugen på noe "godt" og da hjelper d med litt pepsi max.... er dette dumt?
Vil det sette ned farten på slankingen?
jeg er i ketose, og har drukket litt pepsi max... kjenner jeg til tider er sugen på noe "godt" og da hjelper d med litt pepsi max.... er dette dumt?
Vil det sette ned farten på slankingen?
Sirius sa for siden:
Varierer fra person til person... Noen opplever at det stopper vektnedgangen, andre ikke :)
elian sa for siden:
Jeg drikker opptil 2 liter hver dag, og er fortsatt i ketose :)
Kristin_B sa for siden:
åååh..pepsi max :sikle:
jeg ser også at jeg er i ketose, men er jo ikke sikkert jeg går ned i vekt fordom vel....
energibunten sa for siden:
Pepsi max inneholder aspartam som har lang historie som negativ helsepåvirker. Drikk vann ! Slanking inneholder mest av alt en kostholds og vaneforandring. Man er sunnere og slankere uten brus, det er alle innerst inne enig i. Så drikk vann !
Gerd sa for siden:
Ja, det kan bremse vektnedgang hos noen.
Og det kan trigge søtbehovet hos noen. Så er du sugen på søtt, og får i deg kunstig søtt, så blir man ofte enda mer søtsjuk :)
nattfrue sa for siden:
Enkelte ting må man rett og slett prøve selv. leser man her inne, så ser man at det finnes alle mulige slags "partystoppere"; lightbrus, Ifa-pastiller, sukkerfri sjokolade, lavkarbobrød, melkeprodukter, søtstoffer etc. Om det gjelder for deg, vet du rett og slett ikke før du har prøvd.
Hvis du skal teste, bør du trekke fra eller legge til én og én ting av gangen over en viss periode og se hva som skjer. Sånne ting går det dessverre ikke an å være utålmodig med, selv om du bare spiser og drikker ting du "tåler" kan vektnedgangen svinge en god del fra uke til uke.
Det er dog ikke tvil om at kroppen din har best av å få i seg mest mulig naturlige matvarer, uansett om det får opp farten på nedgangen eller ei. Drikkevann vil alltid være bedre for kroppen din enn Pepsi Max. Samtidig ønsker vel de færreste å bli helt fanatiske (det gjør i alle fall ikke jeg :)), så hvis du synes et glass PM i ny og ne er godt, og det ikke stopper vektnedgangen din, er det ikke noe i veien for å drikke litt.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.