< Tilbake til oversikten

Hvordan få i seg cocosa?

Skippy sa for siden:

Jeg har besluttet å kjøpe cocosa, og spise den, men hvordan? Jeg har skjønt at dette er lurt, og så har jeg et hemmelig håp om at dette fettet skal hjelpe litt på tørr vinterhud. Eller burde jeg da kjøpe Udo's? Ok, tilbake til hovedproblemet. Hvordan få i seg dette fettet da? Kan det smeltes og gjemmes i noe mat/drikke? Kom med tips til en som gruer seg litt til dette da.

Lava sa for siden:

Jg pleier ta en god t-skje i kaffen om morgenen,
kan også tas på stekt egg, omelett osv..
Litt uvant med en gang, men det venner man seg fort til. Savner det i kaffen
hvis jeg går tom for cocosa...
Noen smelter sjokolade og cocosa som konfekt.
Lykke til, andre har sikkert flere råd.

Runegutt sa for siden:

Sjoko+cocosa smaker greit.
Ellers er effekten av cocosa før trening så enorm, at jeg greier en ss rett i munnen. Det smaker jo sykt, men føles bra

Veggpryd sa for siden:

Cocosa og sjokolade er veldig godt - men man kan ikke spise sjokolade hver dag. Eller jo - man kan jo det, men da går vekta ikke ned :D

Cocosa i kaffe/te må prøves! Blir ikke kokosfettet liggende på toppen, eller no? Vel, kokos er jo godt da. :)

Runegutt sa for siden:

Går da ned med Cocosa og sjokolade. Er ikke mye sjokolade som skal til. ror jeg smelta 8SS cocosa med 6 ruter ekstrem mørk sjoko.

energibunten sa for siden:

når den er hardere er cocosa godt, altså den grønne som ikke skal stekes. Den brune som kan stekes smaker fælt. Lagrer du den ved 15-20 grader er den ganske god. er den 25 grader smaker den mindre godt og er den flytende så smaker den lite.

Men å kombinere med den mørkeste sjokoladen du finner er jo rett og slett sunt. For en antioksidantbombe !

Runegutt sa for siden:

Og ikke minst, hvor godt sjokosa smaker før og etter trening

Pearl sa for siden:

Jeg har også gått ned med cocosasjokolade. Det er veldig lite sjokolade som skal til, og den er søtet med maltitol den jeg bruker.

Veggpryd sa for siden:

6 ruter sjokolade! Klarer dere å gjemme resten av den sjokoladen? Det klarer ikke jeg, jaffal.... :D :p

Skippy sa for siden:

Nå har jeg startet med cocosa. Kjøpte sånn på grønt glass. Blander i kakao/vann/kokosmelk/natreen, og det er kjempegodt:D. Håper bare dette er bra for vekta også, var jo så godt så dette vil jeg helst ikke avstå fra. Hadde trodd jeg skulle bli fryktelig mett av denne blandingen men det skjer ikke. Men hvor mye cocosa pr dag tro? Er det bare å prøve seg frem, eller finnes det en slags tommelfingerregel for dette?

Pearl sa for siden:

Jeg har pleid å bruke 1 ss til dagen. Tror det var det som stod anbefalt på glasset. :)

Puppeguri sa for siden:

Å fysj, har prøvd cocosa men måtte gi opp altså..... Grusom konsistens.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.