Mamzen5 sa for siden:
Etter at jeg begynte med lavkarbokostold har jeg vært så innmari tørr i munnen. Er det andre som er plaget med dette?
Mamzen5 sa for siden:
Etter at jeg begynte med lavkarbokostold har jeg vært så innmari tørr i munnen. Er det andre som er plaget med dette?
Veggpryd sa for siden:
Ja. Jeg er tørr i munnen med lavkarbo. Men, jeg er ikke så flink til å drikke vann - og jeg vet ikke om det hjelper heller.
Jabba sa for siden:
Å være tørr i munnen er jo en konstant påminnelse om å drikke vann - slik at du ikke glemmer det viktige vannet. Sikkert plagsomt - men du får iallafall i deg mye vann hvis du gir etter for kroppens "lyster"
Photobscura sa for siden:
Jeg har bare latt det bli en vane å drikke pluss minus tre liter vann om dagen. Går ikke så sykt mye på toalettet som jeg gjorde før heller, så jeg tipper kroppen nyttiggjør seg vannet bedre enn da jeg virkelig raste ned i vekt fordi alt vannet slapp.
Så, da er jeg ikke så tørst lenger heller. Men jeg merker det godt om jeg slumser med vanninntaket.
Et godt tips er å kjøpe en vannflaske med tut og alltid ha med seg, og fylle opp etterhvert som den blir tom. Man behøver ikke å bælja (med mindre man føler for det :p), men drikke litt hele tiden :)
Vanninntak er veldig viktig i ketose, det krever mye vann særlig når man fortsatt har overflødig kroppsfett å forbenne :)
Mamzen5 sa for siden:
Takk for svar. Må nok skjerpe meg litt og drikke mer vann. Har ei flaske stående på pulten på jobb, men hjelper jo ikke å bare se på den.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.