< Tilbake til oversikten

Huden faller av, mer og mer

Stupedama sa for siden:

Nå er det virkelig ille altså. Ansiktshuden er helt i oppløsning. Tenker at det kan være ettervirkninger av den kjemiske peelingen jeg tok i Alta forrige fredag, hun sa det kom til å flasse om 3-4 dager, men nå har det gått 10 og jeg ser ikke ut.

Har altfor sensibel hud nå til å skrubbe den med kornpeeling for å få det av, og priser meg lykkelig for at jeg bor ute i ødemarken og ikke skal på noen møter i disse dagene.

Hadde dette problemet også før lavkarboens inntog for 10 mnd siden, synes så det ble mye bedre, men i det siste er det verre enn noensinne. Har også hodebunn som skiller seg fra seg selv.

Har ikke råd til sånn Dermologica ansiktskrem akkurat nå, den koster endel og særlig fordi jeg investerte i en dyr Clinique-krem for kort tid siden.

Jeg tar en neve forskjellige vitaminer, mineraler, omega3 & kosttilskudd om morgenen og kalsium/magnesium om kvelden.

Noen råd, madames & monsieurs?

Jenta sa for siden:

jeg ville gått tilbake og klaget! sånn skal det ikke være.. og så ville jeg tatt kontakt med lege! å du burde få gratis hudprodukter for å rette opp skaden skal ikke være sånn!
har en venninne som hadde den sammen opplevelsen! hun så ikke ut etter behandlingen. viste seg at hun var feilbehandlet og hun som tok behandlingen ikke var autorisert til å ta den..

Stupedama sa for siden:

Uff ja, kanskje du har rett, Jenta. Men det er så langt til Alta fra her jeg bor utenfor Drammen.. Dessuten tror jeg kanskje ikke det bare er den peelingen, men et problem som dukker opp jevnlig. Uansett er jeg veldig åpen for forslag og erfaringer med dette.

Anne sa for siden:

Syns du bør snakke med en hudlege..virker ikke som det bare er peelingen iom du har det i hodebunnen og... Høres ikke godt ut.

Og ja....laaaangt å reise til Alta for å peele og syns jeg:D

Ikke eksprimenter med dette mer på egenhånd. La en hudlege se på det mens det er som nå.

God bedring :klem:

Stupedama sa for siden:

Æsj, ja du har jo rett, Anne. Men jeg er så blakk at det brenner i magan akkurat nå. og akkurat det er jo heller ikke bra for stresshud. Men first thing, o.s.v. Har jo tenkte det før, at en hudlege ville være lurt, men nå rykker det øverst på lista.

Takk for omsorgen :klem:

Photobscura sa for siden:

Jeg har navnet på en som er støtta av trygdekassa, sånn at du bare betaler egenandel.

Stupedama sa for siden:

Tar gjerne i mot PM om det, Photo. Det blir ikke akkurat nå, siden deadlines står og hakker meg i hodet med en liten øks, men det er virkelig neste punkt på lista over egenpleie!

Photobscura sa for siden:

For sent, jeg sendte deg en prikk :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.