< Tilbake til oversikten

En annen variant fylt Oopsie

Bergrosa sa for siden:

Jeg prøvde meg på å lage fylt Oopsie uten at jeg smurte fyllet på og rulla sammen, og her er min variant:

Vanlig, basis Oopsiebunn:

4 egg ( 3 egg)
0,5 ts bakepulver (1/4 ts)
200 g rekeost (150 g naturell ost)
Det som står i parantesene er vel den egentlige Oopsieoppskrifta.....

Fyll:
hakka skinke
revet hvitost eller noe annet digg du liker inni ( pizzafyll, bacon, kylling osv).

Lages på vanlig måte, skille plomme og hvite, stivpisk hvite + bakepulver. Visp sammen plommer og rekeost.

Så hakka jeg opp skinke i små biter, hadde dette oppi plommerøra, + litt revet hvitost. Så hadde jeg alt oppi de stivpiskede eggehvitene.

Satte det i ovnen 150 grader i ca 30 minutter. Vips, ferdig. En slags fylte Oopsier, bare at jeg har fyllet i røra og ikke ruller sammen. Smakte aldeles fortreffelig, og ei stekeplate med sånn fungerte som kveldsmat i går, frokost og lunch i dag :D

Kitt sa for siden:

:sikle:
Jeg skal bake oopsier i morgen. Da må jeg nok prøve disse også, ja!:D

StineK sa for siden:

Smart! :ja:

Går kanskje an å strø litt raspa ost på toppen av oopsiene også.

kiril sa for siden:

kan man spise denne osten på ketolyse??

Bergrosa sa for siden:

Det må du nesten sjekke ut med ketolysedietten tror jeg, jeg følger generell lavkarbo.... ;)

Bergrosa sa for siden:

Om ikke annet, så kan du ha i den osten du vil da jeg brukte bare det mamma hadde i kjøleskapet ;)

MiniMe74 sa for siden:

Dette høres deilig ut:D
Hvordan steker man disse? I muffinsformer eller alt i en form?

Hilsen snart MiniMe :)

Kitt sa for siden:

Du kan nok bare smøre deigen/røra utover en stekeplate med bakepapir!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.