Er det noen som har erfaring med at vekten stopper opp når man spiser brøderstatning"Siws brød"? Har spist dette til lunsj (ca 100g) hver dag i 1 uke og nå har ikke vekta gått ned så mye. Kun 200 gram:( Har gått ned 0,5-1 kg jevnt i over 1 mnd, men nå etter jeg begynte med "brød" så har ting gått litt saktere...Kan hende det bare er en tilfeldighet...
Det er iallefall eneste forskjellen jeg ser umiddelbart iforhold til de andre ukene..
Det kan være det ja, man skal jo helst ikke spise ketolysebrød heller før man skal stabilisere vekten. Jeg har spist brød en del,men har ikke gått ned så mye. Nå er ikke jeg så veldig overvektig, så jeg vet jo ikke hvor mye jeg skal gå ned heller. Veier ihvertfall mellom 70 og 71 nå. Har med andre ord gått ned 3-4kg på 3 uker. Det synes jo jeg er lite.
Men det kan jo også hende at kroppen din prøver å bli vant til vekttapet og derfor går det saktere. Du kan jo prøve en uke uten brød og se om det går raskere. Lurt å teste ut hva du kan og hva du ikke kan spise sånn generelt hvis du skal være lenge på denne kuren ;)
Hmm, der sier du noe. Det har jeg ikke tenkt på men det har i grunnen jeg også opplevd. Etter at jeg begynte å spise en skive til frokost og to til lunsj så har vekttapet gått betraktelig ned.
Men nå spiser jeg det lavkarbo brødet jeg fant her inne.
Kanskje jeg skal kutte ut det litt en periode? Jeg er ganske nær min målvekt men hadde håpet å bli "ferdig" før jul.
Det er alltid vanskelig å finne ut hva som gjør at vekta stagnerer. Jeg får vel kutte det ut i en uke, men det er så deilig å slippe å tenke hva jeg skal lage til lunsj. Er så greit med par brødskiver med pålegg liksom.. Men men. Hva man ikke gjør for vekta:D
Tror jeg skal gjøre to ting til uka, det ene er å kutte ut "brød" og det andre er å kutte ut kunstig søtning. Gjorde det sist uke og det hjalp litt tror jeg. Men jeg kommer til å savne pepsi maxen min...
Trenger ikke kutte helt ut pm da, jeg prøver å drikke bare på lørdag, evt litt på fredag hvis jeg har veldig lyst på noe, ellers holder jeg meg unna, enklere om man drikker opp i helga/heller ut brusen som er igjen etter lørdag..;)
Kunstig søtning ja, det tenkte jeg ikke på, kan det også være.. Jeg er IKKE flink til å la kunstig søtning stå, og jeg er ikke gla i oopsi rolls, eller noe lignende,synes det blir for mye egg-smak, så jeg sliter litt med å finne noe å spise.. :(
takktakk lillemor og valleygirl :D
Har ikke tenkt sånn over det. Er bare at jeg gikk ned 4kg også gikk jeg plutselig opp ett kg igjen.. det er litt kjipt... :(
Det er helt normalt å vippe litt opp og ned. Min vektnedgang er opp og ned fra dag til dag, hele tiden. Men den gjennomgående linjen går nedover! Elsker grafer som viser det!:)
Jeg opplevde at vekta stoppet helt opp etter 3-4 uker, stod stille i omtrent 2 uker, før den begynte å bevege seg nedover igjen. Har snakket med andre om dette, og har inntrykk av at det er ganske normalt at det av og til går tregere eller stopper opp uten at det nødvendigvis er en spesiell grunn til det. Jeg har spist omtrent det samme de ukene jeg har gått ned mest og de ukene jeg har gått ned minst/stått stille.
Jeg ga opp alt som heter baking av samme grunn. Nå spiser jeg 1-2 stk rugsprø for dagen og går ned i vekt likevel. (Har gått på lavkarbo lenge, og spiste ikke knekkebrød i starten).
det er sant valleygirl, skulle hatt en graf på kjøleskapet egentlig, kanskje jeg skal lage meg det..:p
Det hørtes lurt ut beths, men er ikke de der rugsprø litt tørre? ser for meg at jeg har smakt dem og virkelig synes de smakte sagflis.. var så tørre at vannet i munnnen forsvant inn i knekkebrødet.. :(
Hehe.. jeg har masse pålegg på da, og knekkebrødet er veldig tynt så at det er tørt har aldri slått meg. Er bare for å ha noe å ha pålegg på. Ryvita eller Delikatess Sesam går litt for det samme om du foretrekker de. Ville uansett ventet til du har gått på lavkarbo en liten stund. Brød ville jeg bare ha vent meg av med først som sist :)
Mannen min er ofte i Sverige pga jobben og en kvinnelig kollega fikk han alltid til å kjøpe dem for seg. Måtte jo smake jeg også. :D
Er jo helt greie, da!:)
Skal se etter dem neste gang vi er der borte. Nå åpner jo den fine, nye veien, så Sverige er jo nesten bare rett borte i gata!:D
Jeg har nå kuttet ut "brød" nesten helt (en skive eller to i uka) og kuttet betraktelig ned på pepsi maxen. Og ja da begynte vekta å gå nedover igjen. Yess!
Ser ut til at jeg må ligge unna alle brøderstatninger, vekta bare stopper tvert. Skjønner ikke hvorfor, er jo innenefor lovlige karber, men stopp blir det. Får holde meg til oopsies. Kan spise pizzabunn og brød bakt på proteinpulver. Pizza=veldig godt. Brød=veldig usj. Er ikke noe stort savn med brød så jeg skjønner ikke hvorfor jeg prøver. Kanskje jeg ligger under for gruppepress av typen "jeg skjønner ikke hvordan du kan leve uten brød og poteter!"
Vekta mi står fremdeles stille, selv om jeg ikke har spist brød osv. men nå har jeg gått over til fedon og unner meg Fedonbrød engang i blant.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.