Såå,
har dere lyst å fortelle hva dere skal ha til middag i dag da?
Jeg kunne tenke meg biff og grønnsaker i dag, er hjemme alene, så slipper å tenke på sambo som synes det er helgemat!!
Må bare kaste bossposen før han ser at det ligger biffpakning der!! :p
Blir noe kylling - mest sannsynlig kyllingfilét fylt med fetaost og surret med tynne skiver bacon, stekt i ovnen...med ovnsbakt tomat, blomkålmos, brokkoli og soppsaus til...
Mmm.. Herlig altså!!
Jeg gikk istede for biff, for litt tacoinspirert mat.. Kjøttdeig, agurk og tomat med salsa og seterrømme! Det var deilig.. Og det smakte faktisk bedre uten lefse! :D
Jeg skal ha en hakkebiff med et par osteskiver på toppen. Ved siden av skal jeg ha salat (kinakål, agurk og litt paprika) og en god dæsj rømme (fra et rømmebeger som forøvrig er spritet opp med litte-granne tomat (ca. 1/2) og litte-granne løk (ca. 1/2 liten (kjøper 1 kg-pose med små gule løk på rema), litte-granne salt/hvitløkspepper etter smak).
I dag skal jeg eksperimentere med å lage en slags moussaka med aubergine. Ha litt fetaost oppå aubergine-lagene tenkte jeg, og masse deilig vellagret Jarlsberg både innimellom og på toppen.
Heldiggris! Den er helt obskønt god! :sikle:
Jeg bytter ut paprikaen med aromasopp, og synes det setter den siste lille prikken over i'en.
Vi har hatt taco. Var kjempegodt selv uten lefse og skjell.
Det blir nok litt av dette fremover ja. Ungene er storfornøyde. Mann og barn hadde lefser til.
To bittelitt tacosaus på, men håper det går greit for det.
Sparte litt taco kjøttdeig til i morgen som jeg skal har til frokost.
Idag ble det karbonader med salat og kokt blomkål i en fløte/ostesaus.
Hadde litt kryddersmør oppå karbonadene for å få nok fett, er helt fersk i dette så veldig usikker på alt med mengde :)
Men det smakte bra, er nesten overrasket over all den gode maten jeg kan ha :D
Vi har hatt deilig pizza med bunn laget av ketolyse-bakemiksen. Nå skal jeg fryse ned restene slik at jeg har hurtig middag til de dagene jeg ikke har tid/lyst til å lage middag. Ikke for det, det tok 40 minutter fra jeg begynte på pizzaen til vi satt oss ned og spiste. Da hadde jeg også fått vasket opp og dekket bordet innimellom:D
På en måte er dette den perfekte kur for meg, det beste jeg veit er stekt kjøtt med meierismør på.. Smøret skal da komme i skiver fra pakken, med varmt kjøtt oppå...
jeg har hatt innebaket laks me meiersmør,bitte litt løk og paprika. bomkål og brokkoli mos, litt seterrømme.. jammi, resten av familien hadde makaroni til ...
Ble litt hektisk for meg, så det ble tacoinspirert på meg. Mer som en tacosalat.Jeg har stekt kjøttdeig liggende i passe porsjoner i fryseren.(jeg like å lage tacosalat å ta med i boks på jobben)
1 porsjon kjøtt m /taokrydder
isbergsalat
litt tomat
litt løk
aguk
champignon
litt paprika
Blanda alt og spiste en god del seterrømme og tacosaus til.
Egentlig bli det i underkant med fett for meg, jeg blir ofte sulten på kvelden om jeg tar lettvindtløsningen med sååå mager kost. Det funker bedre med bakonbiter i salaten. Da varer middagen til neste dag.:D
Måtte ty til noen spekepølsebiter og et kokt egg med meirismør til kvelds her:D
Ble Kjøttdeigsnadder på meg også, med masse fløte og seterrømme. Resten av fammen fikk makaroni også. Greide ikke å spise så mye - det var kraftig kost:p
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.