Jabba sa for siden:
Er det noen som spiser Taco krydderet fra Santa Maria (ferdig krydderblanding) på ketolyse? Ser at det står på pakken at det er maaange karber i 100 gr - men det er jo svært lite krydder en spiser i løpet av et måltid....
???
Jabba sa for siden:
Er det noen som spiser Taco krydderet fra Santa Maria (ferdig krydderblanding) på ketolyse? Ser at det står på pakken at det er maaange karber i 100 gr - men det er jo svært lite krydder en spiser i løpet av et måltid....
???
scartz sa for siden:
Egentlig spiser man ganske mye krydder, er jo en pakke per 400 gram kjøttdeig. Og jeg erfarer ivertfall å dele en 400 grams kjøttdeig pakke med typen. Da får du lett i deg halve krydderposen, om ikke mer!
Men er oppskrift på tacokrydder som sirkulerer forumet her. Jeg liker det, og det smaker ca det samme. Det samme sier vennene mine som ikke går på noen form for diett!
1 ts salt
2 ts cumin (innvandrerbutikk ol)
1/2 ts koriander (innvandrerbutikk ol)
1/2 ts chilipulver
1/2 ts hvitløkspulver
1 ts paprikakrydder
litt pepper
Anbefaler at du lager flere porsjoner samtidig, og lagrer det i en boks for en annen gang du skal ha taco! :)
Jabba sa for siden:
Ok ! Da satser vi på dette hjemmelagede krydderet!!! Thank you!
Jabba sa for siden:
Cumin - er det det samme som spisskummin?
Linn H sa for siden:
yes! :)
missnano sa for siden:
Ser dere har skrevet litt om taco! Taco er noe vi har fast hver fredag! Men jeg er ganske ny i dette her.. så må spørre dere litt.. Åssen spiser dere taco!? og da tenker jeg på lefse og/eller skjell?!?! eller kutter dere ut det å bare spiser salat?!
Og rømme.... Skal man kutte ut lett rømmen?!
Jabba sa for siden:
Vi hadde taco nå i helgen og det var like godt selv uten lefsene og skjellene.
Bruk seterrømme - ikke lettrømme! Og vær forsiktig med tacosausen - hvis du ikke lager den selv da....
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.