< Tilbake til oversikten

Villmark eller back to basic?

Adriane sa for siden:

Har tenkt en stund på å lage en tråd hvor vi kan legge inn litt "sære" oppskrifter. Samle de her de som smaker litt av villmark. For egen del vil mine være basert på lavkarbo.
[color=#006400][/color]
Har samlet på noen gamle kokebøker fra bestemødre - Schønberg Erchen bla - og tror at disse vil få en ny intro.
[color=#006400][/color]

Adriane sa for siden:

Nypemos
[color=#8b0000][/color]
Min barndoms bessapålegg. (pålegg vi hadde på skolebespisning i Oslo før i tiden:D)
[color=#8b0000][/color]
På en av de siste soppturene i høst fikk jeg plukket med 1/2 l med nyper. Frø ble fjernet, og posen lagt i fryser og glemt.
[color=#8b0000][/color]
Til i dag da jeg holder senga med halsbetennelse. Lot nypene koke med 2 dl vann i 1 time. Moste de i en melsikt og tilsatte 1 ts presset sitron, 1 toppet kryddermål Stevia og smakt til med Splenda til søtt nok.
[color=#8b0000][/color]
Var spent på om dette holdt mål, men det smakte veldig godt både med teskje og på Ingi`s rundstykker.
[color=#8b0000][/color]
Neste år blir det nok litt mer fokus på nyper ja. På topp når det gjelder antioksidanter - c vitaminrikt.
[color=#8b0000][/color]
Har ulike verdier på karbohydrater. Noen som vet eksakt?
[color=#8b0000][/color]

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.