< Tilbake til oversikten

Grusomme alt-mulig-vafler

TanteGrusom79 sa for siden:

Jeg fant en vaffeloppskrift her inne som jeg har eksperimentert litt med. Dessverre finner jeg den ikke igjen slik at jeg får kreditert den originale oppskriften. Men dette er utrolig lettvint og godt, så nå kommer den med "grusom" vri :cool:

Grunnoppskriften var noe sånn som:
1 egg
1 ss kesam
0,5- 1 dl Soyaflokker (har brukt spielberger. 3,1/100 kh)

i tillegg har jeg hatt i:
1 god neve revet ost
En liiiten fløteskvett

Dette blir 1 tykk vaffel. Husk å smøre jernet godt. 1 slik vaffel er et måltid alene og vel så det.

Den første laget jeg helt plain, men fylte med litt salat, agurk og sprøstekte baconterninger. Ble fantastisk godt- og et skikkelig mektig måltid.
I den en andre rørte jeg inn litt ekstra revet ost og salamibiter. Også veldig godt. Tenkte å prøve å lage en italiensk variant, kanskje med litt pesto, hvitløk, parmesan osv

Bare fantasien som setter grenser. Skal nok bli mange varianter av denne før jeg går lei :D

Impulsiw sa for siden:

Hørtes veldig godt ut!! Det må prøves :sikle:

Levita sa for siden:

Åh, Tante Grusom, endelig er du her og beriker oss med oppskriftene dine. Jeg har ventet på deg :-)

sjuggerpløm sa for siden:

Først så syntes jeg det var veldig rart at noen skulle gidde å legge ut en vond oppskrift :knegg:
Da jeg fikk lest resten, så fant jeg fort ut at denne nok bare var grusomt deilig i såfall.

Laget i dag med litt søtning i, og med rømme og sukkerfritt syltetøy. Namnam sier jeg bare!

Iset sa for siden:

Oj, denne må prøves!

belte sa for siden:

Lenge siden denne ble postet her, men.... Noen som vet hva soya flokker (eller hva det het) er?:confused::confused::confused:

Nerthus sa for siden:

Du finner det hos helsekosten :)

belte sa for siden:

Tusen takk for svar.:) Synd jeg ikke så denne oppskrifta før jeg var på helsekosten tidligere i dag. Men greit å ha noe å se fram til, da

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.