Elizabeth sa for siden:
Det fikk eg ikke i kveld, men eg vet at eg har vert under 15 karber... Hvorfor får eg ikke noe utslag?? Kan det være mensen?? Var veldig frustrerende siden eg vet 100% sikkert at eg har holdt meg til kuren!! Noen som vet?
Elizabeth sa for siden:
Det fikk eg ikke i kveld, men eg vet at eg har vert under 15 karber... Hvorfor får eg ikke noe utslag?? Kan det være mensen?? Var veldig frustrerende siden eg vet 100% sikkert at eg har holdt meg til kuren!! Noen som vet?
Gerd sa for siden:
På ketolysekuren skal du ikke være under 15 karber.
Ikke få panikk om ikke stixen viser utslag.
Går du ned i vekt?
:)
Elizabeth sa for siden:
Vet ikke enda.. Det er først i dag det ikke er utslag.. På dvd´n sier jo Torkil at du skal være under 15 karber..??
Gerd sa for siden:
15 for damer og 20 for menn.
Ligger du under, så kan faktisk kroppen gå i sparemodus. :ja:
Men du ikke stress med den stixen, den indikerer kun ketoner i urinen.
Nille har skrevet en fin tråd om ketose. "alt du ønsker å vite om ketose" heter den.
Søk på den, og les den :ja:
:)
Elizabeth sa for siden:
ok takk.. skal se på den i morgen. No er det lalle tid.. hehe.. Liten morgenfugl i huset som ikke bryr seg om om mamma er trøtt. hehe
Tiram sa for siden:
Har hørt om flere som opplever at stixen ikke gir utslag i forbindelse med mense. Ikke stress med utslag på stixen eller ikke. Viktigste er å gå ned i vekt. ;)
Elizabeth sa for siden:
Fikk farge på den igjen dagen etter. Var bare den ene dagen det ikke ble noe farge.. :) Snåle greier, men men...
Pearl sa for siden:
Jeg pleier å falle ut av ketose hvis jeg spiser Atkinsbar.
Elizabeth sa for siden:
Eg har ikke spist det. Men det var bare en dag... Helt sikkert pga mensen
paula2angeles sa for siden:
Jeg fikk ikke utslag på stixen når jeg hadde mensen første dagen. Begynte å tenke på om jeg hadde spist for mye karbs. Gjorde ikke det, dagen etter var den rosa igjen..
Det er rart ja, gikk også opp når jeg hadde mensen. Er det vanlig? Ble litt skuffet da :-(
Kitt sa for siden:
Mange samler vann i kroppen rundt menstid. Noen også i forbindelse med eggløsning.
Helt normalt, med andre ord!:D
Jabba sa for siden:
I går gav heller ikke min stix utslag - men jeg tror at det rett og slett var på grunn av at jeg hadde drukket så mye vann rett før. Urinen var nesten helt blank så jeg tror det var vannet som har gått "rett gjennom". Håper på bedre lykke i kveld !
Elizabeth sa for siden:
Eg har veiedag i morgen, men bare kikket i dag :o + 200 gram. Men eg griner ikke av den grunn. Vi får se neste uke hvordan det er da. ;)
Dere har en så grei og fin holdning til dette.:cool:.. Flinke der er!!!!! Jeg blir kjempe lei meg når vekten ikke går ned eller hvis vekten går opp.
Hvor får dere denne fine holdningen:p. Tror jeg må lete hardt:(
Elizabeth sa for siden:
Blir somregel knust omtrent om det ikke har gått ned, men ikke no når eg har mensen for da får vi jo mer vann i kroppen. Har vert i ketose hele tiden og da kan mann vel ikke gå opp i vekt??? :confused: (håper eg virkelig!!!)
Gerd sa for siden:
Du... Kroppen er rar... sånn egentlig... Masse hormoner og styr... Som vi mentalt ikke kan gjøre noe med...
Det viktigste er å slappe av, kose seg med all den gode maten vi kan spise.. Og vite at man faktisk gjør kroppen godt! Masse rein og naturlig mat... Lite avfallstoff til kroppen.
Viss man stresser, både fysisk og mentalt, utvikler kroppen stresshormoner (kortisol)som i værste fall fører til vektoppgang....
For: Uansett hvor mye vi ønsker, håper, tror og vil oppi topplokket, så er det til syvende og sist kroppen som bestemmer tempoet :ja:
Da må jeg slutte å stresse med denne dietten:o. Vil ikke gå mere opp nå, nå skal vekten min bare gå nedover hehe.... PRØVE:p Er jo glad jeg har gått ned 5 kg eller kanskje mer:D. Midjen, lårene, armene har blitt mye mindre. Burde jo være glad for det selvom vekten ikke går ned:p
Areola sa for siden:
Jeg tror det er viktig å forstå at hva den dumme vekten viser, er hva DEN mener du veier akkurat der og da. Med vann i magen, matrester i tarmen, avføring du snart blir kvitt, Men du har ikke nødvendigvis like mye fett på kroppen som du hadde i går - forrige uke - eller for en måned siden. Om buksa di har gått fra åletrang til slafsete, HAR du faktisk mistet fett, selv om vekta påstår noe annet.
På mandag veide jeg 96. Da hadde jeg hatt flere uke med ekstrmt usunt kosthold. I går tidlig etter ketolyse siden mandag viste vekta 93,5. Jeg veide meg i går kveld, noe jeg aldri pleier å gjøre ellers, og da viste den 95. i dag tidlig, 94. Man hadde jo blitt gal om man trodde at dette var reelle tall. Jeg prøver å ikke stresse, for dette kostholdet er best for kroppen min uansett - selv om vekta synes noe annet - akkurat nå.
Tiram sa for siden:
Jeg tror du bare må senke skuldrene og godta at kroppen varierer i vekt.
Og i Elisabeth sitt tilfelle så er jo ikke +200g en reel vekt oppgang. 200g gjør ikke klærne mindre eller større.. Jeg klarte å slappe mye mer av med vekta da jeg sluttet å stresse med stixene. Nå handler det om for meg å spise god mat, trene og faktisk ha det fint mens kroppen blir mindre. :cool:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.