Har gått på ketolyse noen måneder, er nå i mål med vekta og prøver å nærme meg Lindberg. Tror det funker, og har nok ikke gått opp selv om karboinnholdet i maten har økt. Ligger fortsatt lavt på karber, men er ute av ketose.
Så lurer jeg på en ting. MÅ jo bare innrømme at savnet etter en liten "fest" av og til er ganske stort. Har vært nesten totalavholds fra kaker, godteri etc i disse månedene. Har vært i mang en bursdag og lignende og takket pent nei til DE VANViTTIG FRISTENDE kakebordene. Hvor ofte kan man unne seg en utskeielse uten å risikere vektøkning? Vet jo det sikkert er store individuelle forskjeller her, men en pekepinn kan man jo få ut ifra andres erfaringer. Kan jeg f.eks spise noe godt en kveld i helga? Annenhver helg? eller....? Noen som har noen gode råd og erfaringer å dele?
Jeg har karbedag en gang i uka på fedon. Hveeeer lørdag spiser jeg nøyaktig det jeg vil, men selvfølgelig i kontrollerte mengder.. Har ikke gått opp i vekt pga det sålangt i allefall! :) Forrige lørdag var det både nachos og sjokolade på menyen, blant annet.. hehe :)
Det er jo mange som mener at det er bra å ha en dag i uka hvor man spiser hva man vil, for å kickstarte forbrenningen igjen! Så dette har jeg begynt med også, og vekta går ned allikevel:)
Jeg vil være VELDIG forsiktig med å anbefale spisedag. Og da tenker jeg i særdeleshet på oss som er avhengig av å holde blodsukkeret i sjakk.
Det er heller ikke særlig snilt mot kroppen å forvirre den på den måten, så vær forsiktige, folkens.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.